English

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان تاکید کرد:

اصحاب رسانه عدم استفاده از تلفن همراه در جایگاه های سوخت رسانی را فرهنگ سازی کنند

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان بابیان اینکه خوشبختانه تاکنون در گیلان حریق در جایگاه های سوخت رسانی نداشته ایم گفت: هنوز عده ای از مردم دلیل استفاده نکردن تلفن همراه در جایگاه های سوخت رسانی و رعایت دیگر نکات ایمنی را نمی دانند.

اصحاب رسانه عدم استفاده از تلفن همراه در جایگاه های سوخت رسانی را فرهنگ سازی کنند

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، علی‌اصغر عباسی امروز در نشست خبری، که در سالن کنفرانس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان برگزارشد، با گرامیداشت سالروزشهادت شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار، نقش اصحاب رسانه در عرصه خبررسانی از شروع انقلاب اسلامی تا به امروز را بی‌بدیل خواند و گفت: اصحاب رسانه رسالت سنگینی را بر دوش دارند.

وی بابیان اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان در سال ۱۳۳۲ در استان گیلان تأسیس شد گفت: شرکت نفت امروز بالغ‌بر ۷۰ سال به‌عنوان یک شرکت خدماتی سوخت‌رسان مأموریت تأمین، نگهداشت و توزیع بالغ‌ بر یک میلیارد و 500 میلون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در سال را در گیلان و استان‌های هم‌جوار بر عهده دارد.

عباسی بابیان اینکه در استان گیلان ۱۸۱ باب جایگاه عرضه فرآورده سوختی فعال وجود دارد افزود: این جایگاه‌ها شامل ۹۸ باب cng، ۳۴ باب دومنظوره، ۶۴ باب تک منظوره، ۸۱ باب تک منظوره (بنزین و نفت گاز) است.

وی خاطرنشان کرد: با مصرف روزانه ۹۰۰ هزار مترمکعب cng که این میزان مصرف cng ذخیره‌سازی ۸۸۰ هزار لیتر بنزین را در پی داشت.

این مسئول به استاندارسازی جایگاه های سی ان جی و احداث جایگاه های جدید در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نیازمند فرهنگ سازی در زمینه رعایت ایمنی در جایگاه های عرضه توسط اصحاب رسانه هستیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان با اشاره سانحه اتش سوزی یک جایگاه عرضه سوخت در شیراز تاکید کرد: رانندگان باید استفاده از تلفن همراه در جایگاه های سوخت رسانی به ویژه هنگام پرکردن باکهای خودروی خود را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه در جایگاه های سی ان جی نیز بسیار تاکید می شود تا سرنشینان از خودروی در حال سوخت گیری پیاده شوند ادامه داد: متاسفانه هنوز این فرهنگ به درستی جا نیفتاده و افراد دلیل این رعایت احتیاط ها را جدی نمی گیرند.

عباسی بابیان اینکه خوشبختانه تاکنون در گیلان حریق در جایگاه های سوخت رسانی نداشته ایم گفت: هنوز عده ای از مردم دلیل استفاده نکردن تلفن همراه در جایگاه های سوخت رسانی و رعایت دیگر نکات ایمنی را نمی دانند..

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره بر اینکه دوهزار و 722 خانوار کالابرگ شرکت نفت را در اختیار دارند گفت: احتمال می‌دهیم این روند تا پایان سال کاهش یابد و گازرسانی به مناطق روستایی افزایش پیدا کند.

عباسی بابیان اینکه فرآورده‌های نفتی شامل فرآورده‌های بنزین، نفت سفید و نفت گاز می‌شود گفت: به‌جز سوخت ذخیره که به کارخانه سیمان دادیم مصرف نفت کوره‌ای را نداریم و در این زمینه جز استان‌های پاک هستیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان با اشاره به کاهش یک میلیارد و ۵۶۳ میلیون لیتری مصرف فرآورده‌های نفتی در سال ۹۵ گفت: در استان گیلان ظرفیت استفاده از منطقه آزاد است و توصیه کارخانه‌های تولیدکننده اتومبیل‌های منطقه آزاد استفاده از بنزین است.

وی بابیان اینکه در بخش مصرف انرژی کنترل مصرف برق و گاز کنتوری است که این کار را انجام می‌دهد افزود: آنچه شناسه نداشت و دغدغه بود بخش سوخت کشاورزی و نفت سفید مورداستفاده خانوار بود که با یک کالابرگ آمار جمعیت خانوار ثبت شد که هم‌اکنون به ۴۲ هزار کاهش پیداکرده است.

عباسی از نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شرکت نفت منطقه گیلان گفت: ۹۹ دستگاه حمل‌ونقل گیلان زیر ۱۰ سال سن دارند و با این نوسازی ضریب امنیت بالا، تردد و آلودگی زیست‌محیطی کاهش پیدا می‌کند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان به افزایش ظرفیت جایگاه‌های cng استان گفت: صنعت cng در کشور نوپا است و به‌منظور افزایش ضریب امنیت این استانداردسازی تاکنون در ۷۵ درصد جایگاه‌های فعال استان اجرایی شده است.

وی بابیان اینکه در دو بخش اصلی صنعتی کشور که شامل بخش حمل‌ونقل و کشاورزی است تغییراتی در وجود داشت گفت: این دو بخش وابسته به سوخت شرکت ملی پخش است، مصرف در بخش پیک‌های مصرف در ماه گذشته از ۱۰۰ میلیون لیتر گذشت که این اتفاق نادری در حوزه سوخت‌رسانی بود‌.

عباسی با اشاره به اختلاف 5.34 درصدی میزان مصرف فرآورده‌های نفتی در سال ۹۶ و نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته مطرح کرد: فرآورده‌های نفتی شامل بنزین سوپر، بنزین معمولی، نفت سفید و نفت گاز است که در چهارماهه سال گذشته ۴۹۱ هزار و ۹۹۱ لیتر بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان با تأکید برافزایش مصرف فرآورده‌های نفتی در چهارماهه سال ۹۶ گفت: امسال میزان مصرف فرآورده‌های نفتی به ۵۱۸ هزار و ۲۸۵ رسیده است و جمع کل میزان ارسال نفت و گاز در سال جاری ۷۱ هزار و ۹۴۷ لیتر است.

به گزارش موج، سامانه پاسخگویی  09627 در هر ساعت از شبانه روز اماده دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات جایگاه های عرضه فراورده های سوختی است که در اختیار هموطنان سراسر کشور قرار دارد که در صورت هر گونه تخلف در جایگاه ها میتوانند با این سامانه ارتباط برقرار کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه