English

جشنوار لیمو، روز جمعه برگزار می شود

رودان تامین کننده ۴۲ درصد لیموترش کشور

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان رودان از برگزاری جشنواره لیمو در روز جمعه ، 20 مرداد ماه خبر داد و گفت: شهرستان رودان 42درصد از لیموترش کشور را تامین می کند.

رودان تامین کننده 42 درصد لیموترش کشور

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سازمان جهاد کشاورزی، "افشین واحدی"رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان رودان از برگزاری جشنواره لیمو در روز جمعه ، 20 مرداد ماه  خبر داد و گفت:  شهرستان رودان 42درصد از لیموترش کشور را تامین می کند.

 واحدی گفت :با برنامه ریزی های  صورت گرفته و هماهنگی با دستگاههای اجرایی و حاکمیتی استان از جمله استانداری هرمزگان ، سازمان جهاد کشاورزی استان و فرمانداری شهرستان رودان ، جشنواره لیمو ترش آخر این هفته در شهرستان رودان برگزاری می شود.

وی افزود : سطح زیرکشت لیمو ترش در استان بیش از 9هزارو900هکتار است که این میزان 26 درصد از سطح زیرکشت مرکبات استان را شامل می شود.

به گفته واحدی؛ سطح زیرکشت لیمو ترش در این منطقه  6هزارو 250هکتاربا تولید سالیانه بیش از 138هزارتن می باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه رودان رتبه اول تولید لیمو ترش را در استان دارد،  اظهار داشت :  معرفی محصول با کیفیت لیمو ترش رودان ، بازار یابی ، حمایت از باغداران  و ایجاد بستری برای ساخت صنایع فراوری وبسته بندی  محصولات کشاورزی از جمله لیمو ترش  از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره می باشند.

وی افزود: جشنواره لیمو ترش به مدت یک روز برگزار می شود و علاوه بر برگزاری جشنواره ، نمایشگاه محصولات کشاورزی و معرفی آداب و رسوم بومی محلی رودان نیز دایر خواهد شد.

واحدی در بخشی از سخنان خود با اشاره به بیماری جاروک جادوگر در شهرستان رودان اظهار داشت :در طی سال های اخیر بیماری جاروک جادو گر و خشکسالی های متمادی خسارت های زیادی به بهره برداران وارد شد اما با مدیریت مناسب بیماری جاروک جادوگر ،اصلاح باغ های آلوده وقدیمی  با جایگزین کردن نهال های اقتصادی ومقاوم در مقابل بیماری، این منطقه همچنان قادر به تولید لیمو ترش با چشم انداز حضور در بازارهای جهانی می باشد.

وی افزود : شهرستان رودان ظرفیت های زیادی در بخش کشاورزی دارد که می تواند در راستای اهداف شعار اقتصاد مقاومتی ، تولید واشتغال نقش آفرینی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه