English

فرمانده انتظامی گیلان:

۲۰۹ درصد در حوزه قاچاق سوخت افزایش کشفیات داشتیم/وضعیت اماکن پلیس در خور مردم استان نیست

رئیس پلیس گیلان با اشاره به طرح «خیرین امنیت ساز» در پلیس افزود: وضعیت اماکن پلیس در خور مردم استان نیست و بهسازی و بازسازی این اماکن در دستور کار قرار دارد و توانستیم با کمک منابع استانی ۵۱ کوپ (کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها) را بازسازی کنیم.

۲۰۹ درصد در حوزه قاچاق سوخت افزایش کشفیات داشتیم/وضعیت اماکن پلیس در خور مردم استان نیست

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، سردار محمدرضا میرحیدری، فرمانده انتظامی گیلان امروز (۱۴مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت روز خبرنگار ،اظهار کرد:  اصحاب رسانه نقش ناپیدایی در تثبیت امنیت و کاهش آسیب ها در کنار پلیس و دستگاه های امنیتی دارند.

وی  با بیان اینکه کاهش جرایم سایبری نیازمند مشارکت بیشتر مردم است اظهار کرد: متاسفانه در جرایم سایبری شاهد رشد ۸۰ درصدی هستیم که باید نقاط آسیب پذیر شناسایی و دانش کاربران و مردم افزایش یابد تا آسیب کمتری نسبت به تهدیدات داشته باشند.

سردار میرحیدری اضافه کرد: در حوزه پلیس فتا ۳۶ درصد افزایش کشفیات داشتیم و با رشد ۶۴ درصدی تشکیل پرونده مواجه بودیم.

وی هتک حیثیت و نشر اکاذیب با ۳۹ درصد، مزاحمت‌های اینترنتی با ۲۵ درصد، برداشت غیرمجاز اینترنتی با ۱۸ درصد مهمترین جرایم حوزه سایبری هستند.

 فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به ۷ رتبه کشوری پلیس استان در جشنواره مالک اشتر گفت: نهضت بهسازی محیط خدمت با ابلاغیه وزارت کشور در جهت ترغیب خیرین برای سرمایه‌گذاری در این حوزه و با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب در استان ایجادشده است.

وی در خصوص قاچاق سوخت گفت: ۲۰۹ درصد در حوزه قاچاق سوخت افزایش کشفیات داشتیم، در حوزه ترافیکی وضعیت خوب و رضایت بخشی نداریم و مردم گیلان به‌واسطه وضعیت نامطلوب در استان تلفات زیادی متحمل می‌شوند.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی کشفیات انواع مواد مخدر تصریح کرد: در ارتباط با قاچاق سوخت ۲۰۹ درصد افزایش کشفیات داشنیم.

رئیس پلیس گیلان با اشاره به طرح «خیرین امنیت ساز» در پلیس افزود: وضعیت اماکن پلیس در خور مردم استان نیست و بهسازی و بازسازی این اماکن در دستور کار قرار دارد و توانستیم با کمک منابع استانی ۵۱ کوپ (کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها) را بازسازی کنیم.

وی با اشاره به آمار سرقت در استان طی چهار ماهه ابتدای امسال افزود: سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف، طلافروشی و سرقت تحت پوشش مامور در این مدت در استان رخ نداده و صفر بوده است.

رئیس پلیس گیلان با اشاره به کاهش۱۰ درصدی سرقت از منزل، مغازه و کیف‌قاپی اذعان کرد: متاسفانه در مجموع سرقت‌ها ۲ درصد افزایش داشتیم.

وی بابیان اینکه ۵۱ پایگاه انتظامی با استفاده از منابع استانی بازسازی‌شده است افزود: باید توجه بیشتری به این بخش شود، ما باید بتوانیم‌ مراکز خدماتی خود را که مردم مرتب در آن حضور پیدا می‌کنند درخور شأن مردم و مسافران تعبیه کنیم.

میرحیدری با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی بین کارکنان و فرزندان و همسران پلیس در دی‌ماه سال ۹۶ گفت: این مسابقه در سراسر استان برگزار خواهد شد و جایزه آن سفر به عتبات عالیات خواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به شناسایی ۶ شهرستان به‌عنوان مرکز نشر آثار قرآنی بیان کرد: فعالیت این شهرستان‌ها موجب شده است تا بتوانیم در ارتقا فرهنگ دینی در استان قدم‌های بیشتری برداریم.

وی با اشاره به نزدیکی ماه محرم تصریح کرد: برای هرچه بیشتر برگزار کردن عزاداری این‌ ماه باشکوه هیئت‌امنا مساجد و تکیه‌ها با همکاری با پلیس استان باید تلاش کنند مراسماتی درخور شأن حضرت سیدالشهدا برگزار کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه