English

استاندار خوزستان:

خوزستان در حوزه راه و شهرسازی عقب است

استان در حوزه راه و شهرسازی عقب است که باید این عقب‌ماندگی را جبران کنیم؛ جاده‌های خوزستان تلفات جانی زیادی به بار آورده‌اند و امیدواریم به طور ویژه به این مسائل رسیدگی شود.

خوزستان در حوزه راه و شهرسازی عقب است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، استاندار خوزستان با بیان مطلب فوق در مراسم کلنگ‌زنی احداث باند دوم بزرگراه هفتکل – باغملک، گفت: ۳۰ درصد از ساخت راه‌ها در وزارت راه و شهرسازی به خوزستان اختصاص یافته است که اجرایی کردن این پروژه‌ها، نیازمند اعتبار فراوان است.

غلامرضا شریعتی  با اشاره به مشکلات راه‌ها و جاده‌های خوزستان خاطرنشان کرد: میزان بار و مسافر با میزان جاده‌ها در استان هم‌خوانی ندارد و معتقدیم در رابطه با جاده‌ها در استان کمبودهایی وجود دارد.

 شریعتی تصریح کرد: همچنین ۳۰ درصد از راه‌های حوزه وزارت راه و شهرسازی به خوزستان اختصاص دارد و اعتباری که برای آن در نظر گرفته شده ۷۰ میلیارد تومان است.

 وی عنوان کرد: لازم است همه دست به دست هم بدهیم و مشکلات جاده‌ای و شهرسازی خوزستان را حل کنیم زیرا این استان در حوزه راه و شهرسازی عقب است و باید این عقب‌ماندگی را جبران کنیم؛ جاده‌های خوزستان تلفات جانی زیادی به بار آورده‌اند که امیدواریم به طور ویژه به این مسائل رسیدگی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بزرگراه هفتکل – باغملک در توسعه و رونق اقتصادی کشور بسیار تأثیرگذار است.

خیرالله خادمی  اظهار کرد: این بزرگراه از لحاظ پدافند غیرعامل اهمیت فراوانی دارد و در توسعه و رونق اقتصادی کشور بسیار تأثیرگذار است.

وی به دوران دفاع مقدس و ارسال نیرو و تجهیزات به جبهه جنگ اشاره و خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی، تنها راه ورود و خروج استان، محور اندیمشک – خرم‌آباد بود و همچنین راه‌آهن اندیمشک – خرم‌آباد بود که پشتیبانی از جبهه‌ها از طریق این محورها صورت گرفت.

خادمی تصریح کرد: در زمان جنگ، وجود یک راه دیگر برای دسترسی استان به مرکز کشور ضروری بود که این راه دسترسی از طریق محور اهواز – هفتکل - باغملک – ایذه - شهرکرد پیگیری شد؛ بنابراین در سال‌های بعد این محور دسترسی می‌بایست به محور اصلی تبدیل می‌شد که هم‌اینک با دستور وزیر راه و پیگیری‌های استاندار خوزستان، این محور به بزرگراه تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به بندر امام به عنوان دومین بندر تجاری کشور و خاطرنشان کرد: حمل کالاها از بندرامام به مناطق مختلف کشور از طریق بزرگراه هفتکل -باغملک صرفه اقتصادی دارد و این امر باعث توسعه و رونق اقتصادی منطقه و کشور می‌شود.

خادمی ادامه داد: در کنار این بزرگراه، هیأت دولت، آزادراه اهواز - شهرکرد را نیز مصوب کرد و در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت اما تا زمانی که مطالعات این آزادراه به اتمام برسد و سرمایه‌گذار آن مشخص شود، در این فرصت بزرگراه هفتکل – باغملک را تکمیل می‌کنیم.

وی در ادامه به ظرفیت و پتانسیل استان اشاره کرد و گفت: توسعه راه‌های استان در شکوفایی این ظرفیت و پتانسیل‌ها، تأثیر بسزایی دارد و باعث می‌شود پتانسیل‌های بالقوه استان تبدیل به بالفعل شوند.

خادمی گفت: امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها و تلاش‌ پیمانکاران، پروژه زودتر از موعد مقرر به اتمام برسد، چراکه مردم این منطقه پس از سالیان سال، شایسته برخورداری از راه‌های مناسب هستند. علاوه بر این‌که مردم منطقه از راه مناسب و ایمن برخوردار می‌شوند، این بزرگراه در توسعه و رونق اقتصادی کشور تأثیرگذار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه