English

اختصاص امکانات تمام فدراسیون ها برای بیماران خاص

دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص گفت: با پیگیری این فدراسیون، تمامی افراد زیر پوشش می توانند از تمام امکانات و تجهیزات ورزشی فدراسیون ها، هیات های ورزشی و ادارات کل ورزش و جوانان در استان ها استفاده کنند.

اختصاص امکانات تمام فدراسیون ها برای بیماران خاص

به گزارش خبرگزاری موج، مهین فرهادی زاده در مجمع عمومی هیات ورزشی بیماران خاص مازندران در ساری افزود : نبود آمار بیماران خاص در کشور باعث شده تا فدراسیون نتواند بدرستی برای ورزش این قشر که از نیازهای اصلی برای سلامتشان است، برنامه ریزی کند.

وی عدم تمایل بیماران خاص برای قرارگیری زیرچتر حمایتی فدراسیون به دلیل نگاه منفی جامعه نسبت به آنان را از دیگر چالش های موجود در زمینه ورزش بیماران خاص برشمرد.

دیابت نوع یک ، تالاسمی ، پیوند اعضاء ، ام اس ، هموفیلی و دیالیز در زمره بیماری های خاص است . طبق آمار بین 20 تا 25 هزار بیمار خاص در کشور شناسایی شده اند.

 فعالیت ورزشی برای 15 درصد بیماران خاص

دبیر فدراسیون بیماران خاص کشور آمار بیماران خاص فعال در رشته های ورزشی را حدود سه هزار و 500 نفر اعلام کرد.

وی گفت: به علت امتناع این بیماران از قرار گرفتن زیر پوشش فدراسیون ورزش بیماران خاص ، تعداد زیادی از آنان زیر پوشش سایر فدراسیون ها فعالیت ورزشی دارند.

فرهادی زاده افزود : در حال حاضر تمامی بیماران خاص تحت حمایت فدراسیون ورزش بیماران خاص دارای کارت بیمه ورزشکاری هستند.

اختصاص امکانات تمام فدراسیون ها برای بیماران خاص

دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص همچنین گفت: با پیگیری این فدراسیون ، تمامی افراد زیر پوشش می توانند از تمام امکانات و تجهیزات ورزشی فدراسیون ها ، هیات های ورزشی و ادارات کل ورزش و جوانان در استان ها استفاده کنند.

وی اضافه کرد : فدراسیون ورزش بیماران خاص به دلیل محدودیت مالی و سیاست عدم تفکیک این بیماران با سایر ورزشکاران ، به دنبال ساخت و ساز اماکن ورزشی برای این قشر نمی رود.

فرهادی زاده خواهان اجرایی شدن توافق این فدراسیون با سایر فدراسیون ورزشی برای بهره گیری از امکانات ورزشی آنها برای بیماران خاص در استان های کشور شد.

مازندران چهار هزار بیمار خاص دارد که بیشترین تعداد در کشور محسوب می شود . بیشتر این بیماران مبتلا به تالاسمی هستند.

در این جلسه با برگزاری انتخابات ، ابراهیم کیائی به عنوان رئیس هیات ورزشی بیماران خاص مازندران انتخاب شد.

رئیس قبلی این هیات 18 مهر ماه بر ایست قبلی دار فانی را وداع گفته بود و از آن پس تاکنون هیات ورزشی بیماران خاص مازندران فاقد رئیس بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه