English

استاندار اصفهان خبر داد:

خط یک قطار شهری اصفهان تا پایان امسال بهره برداری می شود

استاندار اصفهان گفت : خط یک قطار شهری اصفهان از ایستگاه شهرک قدس در شمالی ترین تا پایانه صُفه در جنوبی ترین نقطه شهر اصفهان به طول 22 کیلومتر تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

خط یک قطار شهری اصفهان تا پایان امسال بهره برداری می شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، زرگرپوردر نشستی خبری گفت : در یک فرایند علمی در قالب برنامه آمایش سرزمینی، سه اولویت استان برای  20 ساله آینده مشخص گردیده است.

وی افزود: علم و فناوری مهم‌ترین و اولویت‌ترین محور توسعه برای استان خواهد بود.

زرگرپور محور دوم توسعه استان را گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی عنوان کرد و گفت: پس از اجرایی شدن سند برجام، با رشد چشمگیر تعداد گردشگران داخلی و خارجی مواجه شدیم.

مقام ارشد استان بیان کرد: در سه ماه نخست سالجاری 240 هزار گردشگر خارجی از بناهای تاریخی استان بازدید کردند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال 92 حدود 41 هزار گردشگر بود.

وی افزود: پیش بینی شده تعداد بازدیدکننده های داخلی از بناهای تاریخی استان نیز تا پایان برنامه ششم توسعه به حدود 10 میلیون گردشگر برسد.

وی هنر را سومین اولویت محور توسعه استان برای 20 سال آینده بیان کرد و گفت: رییس دولت یازدهم اذعان کرده است که اگر هنر در اصفهان جایگاه ویژه‌ای نداشته باشد پس در کدام استان می‌خواهد این‌گونه باشد.

استاندار اظهار داشت : مراحل یک و دو طرح قطار شهری اصفهان از شهرک قدس تا چهار راه تختی (در مرکز شهر) بهره برداری شده و در حال خدمات رسانی است.

وی افزود: مرحله سوم خط یک قطار شهری از میدان امام حسین(ع) - دروازه دولت تا میدان آزادی(دروازه شیراز) نیز آماده بهره برداری است.

زرگرپور کرد: ایستگاه های قطار شهری میدان امام حسین(ع) و انقلاب تا پایان سالجاری افتتاح نمی شود.

وی مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای استان در سال 96 را حدود 2 هزار میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: این اعتبارها از چهار محل شامل استانی، ملی استانی، ملی و سایر اعتبارها مانند تبصره ها تامین می شود.

زرگرپور با بیان اینکه این اعتبارها برای اجرای حدود پنج هزار پروژه در سالجاری هزینه خواهد شد، افزود: اعتبارات امسال نسبت به سال گذشته رشد خوبی دارد.

مقام ارشد استان میزان اعتبارهای ملی استانی را 171 میلیارد تومان برای 27 طرح، اعتبارهای ملی را 815 میلیارد تومان برای 74 طرح و سایر اعتبارها مانند تبصره ها را حدود 124 میلیارد تومان اعلام کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی