English

معاون فرماندار گنبدکاووس:

کاروان زیر سایه خورشید ۸ الی ۱۳ مرداد در گنبدکاووس مستقر می‌شود

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه خدام رضوی در قالب سه گروه در استان گلستان حضور پیدا می‌کنند، گفت: کاروان شرق استان گلستان از 8 الی 13 مردادماه در گنبدکاووس مستقر می‌شوند.

کاروان زیر سایه خورشید 8 الی 13 مرداد در گنبدکاووس مستقر می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، فرهاد شیبک عصر امروز در جلسه هماهنگی برنامه جشن مردمی زیر سایه خورشید در گنبدکاووس که با حضور مسوولان و فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان گنبدکاووس در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) در ابتدای این دهه و در پیش بودن میلاد امام رضا (ع) در انتهای دهه کرامت، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی علاوه بر علاقه وافر خود به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به این دو فرزند بزرگوار امام موسی کاظم (ع) که به نوعی ولی نعمتان مردم ایران هستند ارادت ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه جشن زیر سایه خورشید چند سالی است که در گنبدکاووس با حضور خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) برگزار می‌شود، افزود: این جشن‌ها که با هدف تقویت ارتباط دل‌های مومنان با معنویت و ترویج فرهنگ دینی در سرتاسر کشور برگزار می‌شود نتایج و کارکردهای متعددی دارد که توجه به آنها بسار مهم و اساسی است.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در قالب جشن‌های زیر سایه خورشید خدمات مختلفی در نقاط مختلف کشور به ویژه در مناطق محروم ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: همه باید بدانیم که این مراسمات تنها و صرفا یک جشن نیست، بلکه انصال دل‌های مومنین به آستان ملکوتی و کبریایی امام مهربانی‌هاست.

شیبک با اشاره به اینکه به دلیل اتصال و انتساب این جشن‌ها به آستان مقدس امام رئوف (ع) همه اقوام و مذاهب خود را در آن شریک می‌دانند، ادامه داد: مردمی بودن جشن زیر سایه خورشید یکی از امتیازات و محاسن آن است که باعث شده با فاصله گرفتن از اقدامات دولتی و نمایشی، شکوه و عزت خاصی پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه البته مردمی برگزار شدن این جشن‌ها از تکالیف و رسالت‌های ادارات و نهادهای دولتی نمی‌کاهد، تصریح کرد: ستادهایی در استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است که وظیفه پشتیبانی از ستاد مردمی به ویژه در زمینه هماهنگی‌های اداری و لجستیکی را برعهده گرفته است.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه گنبدکاووس با بیان اینکه کاروان زیر سایه خورشید متشکل از خدام رضوی از هشتم تا سیزدهم مردادماه در گنبدکاووس اسکان خواهند داشت، افزود: این گروه از خدام رضوی که از یکی از گروه‌های سه‌گانه‌ای است که در شرق، غرب و مرکز استان به برگزاری مراسمات زیر سایه خورشید مبادرت می‌کنند در روز هشتم و 13 مردادماه در گنبدکاووس به اجرای برنامه‌های تدوین شده خواهند پرداخت.

شیبک بر لزوم همکاری وهمیاری رسانه‌ها و مطبوعات با این کاروان معنوی تاکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی برای خادمان حرم مطهر و نورانی امام رضا (ع) باشیم و بار دیگر ارادت ویژه خود را به ساحت قدسی این امام همام ثابت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه