English

قهرمان مسابقات بین‎المللی ووشوی آلمان

ووشو به‎ دلیل نگاه متفاوت مسوولان مظلوم واقع شده است

قهرمان مسابقات بین‎المللی ووشوی آلمان با بیان اینکه متأسفانه ووشو در کشورمان مظلوم واقع شده است، گفت: در حالی که توزیع مدال در رشته ووشو بسیار بیشتر از رشته‎هایی است که میلیاردی برای آنها هزینه می‎شود اما توجه و رسیدگی به ووشو رضایت‎بخش نیست.

ووشو به‎ دلیل نگاه متفاوت مسوولان مظلوم واقع شده است

به گزارش خبرگزاری موج، سیامک مهاجر امروز با اشاره به کسب مدال طلا در مسابقات بین‎المللی ووشوی آلمان، اظهار کرد: این دوره از مسابقات که در بخش تالو و اجرای فرم برگزار شد موفق به کسب مدال طلا شده‎ام.

وی با بیان اینکه بعد از بازگشت از مسابقات شائولین چین به طور مداوم تمرین داشتیم و خود را برای این دوره از مسابقات آماده می‎کردیم، گفت: این دوره از مسابقات با حضور 15 کشور اروپایی و پنج کشور غیراروپایی برگزار شد.

ووشو در ایران تحت‎الشعاع رشته‎های توپی و گروهی قرار گرفت

قهرمان مسابقات بین‎المللی ووشوی آلمان سطح مسابقات را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: اروپائیان به‎ویژه اروپای مرکزی طی سال‎های اخیر  تلاش بسیاری دارند تا همانند سایر رشته‎ها در ووشو نیز به جایگاه مطلوبی دست یابند، از این رو با اینکه رشته‎های رزمی متعلق به کشورهای شرقی است اما کشورهای اروپایی در رقابت‎های ووشو عناوین مناسبی کسب می‎کنند.

مهاجر با بیان اینکه متأسفانه ووشو مظلوم واقع شده و تحت‎الشعاع رشته‎‎های توپی و گروهی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در حالی که توزیع مدال در رشته ووشو بسیار بیشتر از رشته‎هایی است که میلیاردی برای آنها هزینه می‎شود اما توجه و رسیدگی به ورزش ووشو رضایت‎بخش نیست.

وی با اشاره به اینکه تمامی فاکتورهای ورزشی در رشته ووشو نهفته است، بیان کرد: در صورتی که سرمایه‎گذاری در ورزش ووشو انجام شود این ورزش علاوه‎بر مفیدبودن برای سلامتی افراد، یک ورزش همگانی و قهرمانی نیز محسوب می‎شود.

مدال طلای ووشو با مدال طلای سایر رشته‎ها تفاوتی ندارد

دارنده مدال طلای مسابقات بین‎المللی ووشوی آلمان با اشاره به اینکه عیار مدال طلای کسب شده توسط یک ووشوکار با عیار مدال طلای سایر رشته‎های ورزشی تفاوتی ندارد، تأکید کرد: مسؤولان همانطور که برای سایر رشته‎های ورزشی از لحاظ مالی، معنوی و تأسیساتی سرمایه‎گذاری می‎کنند به ورزش ووشو نیز توجه کنند.

مهاجر با بیان اینکه متأسفانه هنوز ورزش ووشو در بین مردم ناشناخته است، افزود: با وجود اینکه جنس مدال ووشو با سایر مدال‎ها متفاوت نیست و ووشوکاران با کسب مدال همان پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای خارجی به اهتزار در می‎آورد اما مظلوم واقع شده است.

وی گفت: بیش از 28 سال در ورزش ووشو فعالیت کردم و امروز از روی علاقه و برای حفظ سلامتی ورزش می‎کنم اما با هزینه شخصی در مسابقات بین‎المللی آلمان حضور یافتم و تمام هزینه‎ها را از ابتدا تا انتها  شخصاً پرداخت کردم.

قهرمان مسابقات بین‎المللی ووشوی آلمان با بیان اینکه استان گلستان از لحاظ اقتصادی جزو استان‎های محروم کشور محسوب می‎شود، یادآور شد: در این دوره از مسابقات ووشوکاران استان‎های دیگر اسپانسرهای مالی قوی داشتند و از سوی مسؤولان شهرستان خود حمایت شدند اما ما از حمایت‎های مادی مسؤولان و وجود اسپانسر محروم بودیم اگرچه حمایت‎های معنوی مسوولان وجود داشت.

گفتنی است؛ «سیامک مهاجر» ووشوکار گلستانی اهل شهرستان کردکوی است که توانست در مسابقات بین‎المللی ووشوی آلمان به مدال طلا دست یابد، وی همچنین در سال گذشته در مسابقات جهانی ووشوی شائولین چین موفق به کسب دو مدال طلا و نقره شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه