English

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گیلان خبر داد:

سند مالکیت تعدادی از موقوفات بزرگ و پر رقبه استان صادر خواهد شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گیلان از پیگیری صدور اسناد مالکیت چند موقوفه بزرگ استان در هفته کرامت خبر داد.

سند مالکیت تعدادی از موقوفات بزرگ و پر رقبه استان صادر خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان ضمن تقدیر از خدمات و تلاشهای ثبت اسناد استان در صیانت از موقوفات گفت: اوقاف به عنوان امانت دار واقفین، وظیفه دارد تا از موقوفات محافظت و صیانت نموده و عمل به نیت آنان نماید که در این راه همکاران ثبت اسناد و املاک نقش بارز و موثری در این مهم دارند.

وی همچنین افزود: در گذشته تعدادی زیادی از موقوفات به دلایل مختلف مورد تعدی و جفا واقع شدند که با فتوی حضرت امام(ره) مبنی بر اعاده وقفیت به این دست از موقوفات و همکاری دستگاه های همچون دادگستری و ثبت اسناد ، بسیاری از موقوفات احیاء و تعداد زیای دیگر از موقوفات از خطر تعدی و تجاوز درامان ماندند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تاکید بر تداوم تعامل و همیاری اوقاف و و ثبت اسناد گفت : با تشکر ویژه از حمایت های مدیرکل محترم ثبت اسناد و املاک به سبب حمایت ها و پیگری های ایشان و معاونین محترم در قبال احقاق حقوق موقوفات ، از مجموعه ثبت اسناد استان و مدیریت محترم آن انتظار داریم ، همچنان نگاه ویژه ای به مبحث صدور اسناد مالکیت موقوفات داشته باشند تا خدمتگزاران وقف پس از آسودگی خاطر از این موضوع بتوانند در مورد عمل به نیات واقفین با فراغ بال بیشتری اقدام نمایند که در این صورت ارزش و اهمیت سنت وقف در نزد مردم بیشتر خواهد شد.

مفیدی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گیلان اظهار کرد: دو اداره کل اوقاف و امور خیریه و ثبت اسناد و املاک گیلان تعامل بسیار خوب و حسنه ای در پیشبرد پروژه های مشترک به خصوص سنددار کردن موقوفات داشته اند که امیدواریم این همکاری روز به روز محکمتر و اثرگذارتر ادامه پیدا کند .

وی با اشاره به نقش و اثر بارز موقوفات در جنبه های دینی و فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی جامعه افزود : با توجه به هماهنگی های خوبی که دو اداره داشته اند این نوید را می دهم که بزودی و به میمنت دهه کرامت ، سند مالکیت تعدادی از موقوفات بزرگ و پر رقبه استان صادر خواهد شد که انشاا... این کار ، مقدمه ای باشد بر تشکیل کارگروه مشترک تخصصی اسناد مالکیت فی مابین دو اداره کل تا در روند صدور سند مالیکت موقوفات تسریع شود .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه