English

در اولین روز دهه کرامت؛

زنان شیراز به تکریم مادر حضرت احمدبن‌موسی(ع) می‌روند

در اولین روز دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) زنان شیراز به تکریم مادر حضرت احمد بن موسی(ع) رفته و از بقعه این بانو تا حرم فرزندش را پیاده‌روی می‌کنند.

زنان شیراز به تکریم مادر حضرت احمدبن‌موسی(ع) می‌روند

به گزارش خبرگزاری موج از شیراز، روز سه‌شنبه 3 مرداد همزمان با آغاز دهه کرامت و سالروز میلاد کریمه اهل‌بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س)، زنان شیراز ساعت 9 صبح در کنار بقعه مبارک مادر حضرت احمد بن موسی(ع) تجمع کرده و از آنجا به حرم فرزندش حضرت شاهچراغ(ع) می‌روند.

گلباران ضریح مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به همراه جشن روز دختر و میلاد حضرت معصومه (س) از دیگر برنامه‌های این روز است. جشن روز دختر با مولودی خوانی مداحان و خادمان حضرت شاهچراغ(ع) با حضور دختران و بانوان شیرازی در حرم مطهر برگزار می‌شود.

مادر حضرت شاهچراغ(ع) مشهور به «امّ احمد»، مادر بعضی از فرزندان حضرت موسی بن جعفر(ع) بوده‌اند و ایشان داناترین، پرهیزگارترین و گرامی‌ترین زنان در نزد آن حضرت بودند و حضرت اسرار خود را به وی می‌گفتند و امانتشان را نزد وی به ودیعه می‌گذاشتند.

بقعه مادر حضرت شاهچراغ(ع) در خیابان فرهنگ شیراز، کوچه مسجد باقرآباد قرار دارد و مقبره این بزرگوار برخلاف شکوه صحن و بارگاه احمد بن موسی شاهچراغ(ع) در اتاقی بسیار کوچک و محقر واقع شده است.

همچنین روز زیارتی «امّ احمد»، روزهای سه‌شنبه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه