English

مدیر کل فنی و حرفه‎ای استان گلستان:

۲۷۰۰ گلستانی در دوره‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای شرکت کردند

مدیر کل فنی و حرفه‎ای استان گلستان گفت: در راستای تامین اوقات فراعت دوره‌های آموزشی در استان در نظر گرفتیم که ۲۷۰۰ گلستانی در دوره‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای گلستان شرکت کردند.

۲۷۰۰ گلستانی در دوره‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری موج، ابوالفضل تیرانداز ظهر امروز پیش از خطبه‎های نماز جمعه این هفته شهرستان گرگان اظهار داشت: 31 تیر ماه الی شش مرداد ماه به عنوان بزرگداشت هفته کارآفرینی نامگذاری ‎شده است.

وی به فرهنگ سازی مهارت‎ آموزی تاکید کرد و گفت: اداره کل فنی‎و‎حرفه‎ای از نظر حیطه آموزشی نهادهای مختلفی را پوشش می‎‎دهیم و تلاش کردیم در تمامی شهرستان‎ها به آموزش بپردازیم.

مدیر کل فنی ‎و حرفه‎ای استان گلستان افزود:  خانواده‎های سطح جامعه با بضاعت مالی و توانمندی‎های خود برای فرزندان خود توجه دارند ولی به موضوع مهارت آموزی فرزندانشان کم‎توجهی می‎کنند.

تیرانداز افزود: در سبد اوقات فراغت خانوار با رایگان بودن دوره‎های آموزشی  فنی و حرفه‎ای می‎تواند مهارت‎آموزی مورد توجه قرار گیرد و باید تلاش کنیم فرزندان ما مهارت بیاموزند.

وی گفت: برنامه‎ریزی خوبی در استان شکل گرفته و برای 2 هزار و 700 نفر در فصل تابستان و برای تامین اوقات فراغت دوره آموزشی در استان در نظر گرفتیم.

مدیر کل فنی و حرفه‎ای استان گلستان خاطرنشان کرد: از اسفند سال گذشته  برای آموزش دانش‎آموزان در مدارس برنامه‎ریزی شد و این سبب شد در ایام تعطیل بسیاری از دانش‎آموزان به دوره‎های فنی و حرفه‎ای رجوع کنند.

تیرانداز با بیان اینکه دوره‎های فنی‎و حرفه‎ای منجر به ایجاده  اشتغال می‎شود، افزود: در کنار مدرک دانشگاهی هر کسی نیاز دارد یکی یا چند مهارت فنی و حرفه‎ای را بیاموزد.

وی با بیان اینکه مهارت باعث می‎شود که کارآیی افراد بیشتر شود، افزود: خوشبختانه در طی این سال‎ها خانم‎های خانوار به موضوع فنی و حرفه‎ای توجه  پیدا کردند.

مدیر کل فنی و حرفه‎ای استان گلستان  با بیان اینکه یکی از تجهیزات نظامی در فنی و حرفه‎ای شهرستان گرگان ساخته شد، افزود: امسال مهارت آموزی در محیط کار در دستور کار قرار گرفته است.

تیرانداز افزود: بیمه مسئولیت بدنی این افراد با فنی‎و حرفه‎ای است و این دوره آموزشی برای افرادی با سنین بالای 15 سال در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلانی که بیش از 4 سال از فارغ التحصیلی آنها نگذشته  باشد و در سامانه کاریابی ثبتنام کردند می‎توانند در دوره کارورزی شرکت کنند و از میزانی مبلغ به عنوان حقوقی و دو سال معافیت بیمه‎ای برخوردار باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه