English

مدیرکل بهزیستی گلستان:

۷ مرکز مشاوره جدید در گلستان افتتاح می شود

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: به مناسبت هفته بهزیستی هفت مرکز مشاوره جدید در گلستان افتتاح می شود.

۷ مرکز مشاوره جدید در گلستان افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری موج، ابراهیم غفاری ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال جاری ۱۴۰ اورژانس در سطح کشور راه‌اندازی می‌شود و مادر هفته بهزیستی شاهد افتتاح ۶ اورژانس اجتماعی در استان گلستان خواهیم بود.

وی افزود: این اورژانس‌ها در شهرستان‌های بندر ترکمن، آق‌قلا، گمیشان، مینودشت، علی‌آباد و کلاله افتتاح می‌شود.

غفاری ازاعطای تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی به خانوارهای دارای دو معلول به بالا در گلستان خبر داد و افزود: به روستاییان تحت پوشش بهزیستی در گلستان تسهیلات ۱۸ میلیون تومانی ارائه می‌شود.

تحویل ۳۸ واحد مسکونی به خانواده های دارای دو معلول به بالا

غفاری ادامه داد: تاکنون ۲۲ واحد مسکونی به خانواده‌های دو معلول به بالا تحویل دادیم و ۳۸ واحد دیگر در هفته بهزیستی تحویل داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: ۹۴ سهمیه شهری و ۱۲۹ سهمیه روستایی برای خانواده‌هایی که دارای معلول هستند در نظر گرفته‌شده و از ۱۰۸ موردی که به بانک‌ها معرفی‌شده‌اند ۸۰ قرارداد بسته‌شده است.

افتتاح هفت مرکز مشاوره جدید در گلستان

وی از افتتاح هفت مرکز مشاوره در گرگان و گنبد خبر داد و گفت: مراکز مشاوره کمک بسیاری در راستای ارتقای سطح مهارت روان خانواده‌ها می‌کند.

غفاری گفت: ۲۸ گروه همیار در سطح استان داشتیم و دو گروه همیار زنان سرپرست خانوار در هفته بهزیستی در گرگان و بندر ترکمن افتتاح می‌شود.

وی افزود: خانه امن سازمان بهزیستی برای زنانی که در معرض خشونت هستند به شکل غیردولتی راه‌اندازی و با کمک بهزیستی و موسسه خیریه امام علی (ع) تجهیز شده است.

مدیرکل بهزیستی گلستان با اشاره به آسیب خیز بودن گلستان گفت: ما معتقدیم فقر در لباس سبز استان گلستان پنهان‌شده  و تا جایی که بتوانیم تلاش می‌کنیم این مشکلات را برطرف کنیم.

وی اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های سازمان بهزیستی در حوزه توانمندسازی گروه‌های همیار و خودیار است و تلاش می‌کنیم گروه‌هایی همگن در این راستا ایجاد کنیم.

غفاری از برگزاری ۱۲۰ ساعت دوره آموزشی شغلی برای گروه‌های همیار خبر داد و افزود: تفاهم‌نامه‌هایی در این زمینه امضاشده و متعهد شده‌ایم تا به ۶۰۰ نفر از جامعه هدف خود این خدمات را ارائه دهیم.

مدیرکل بهزیستی گلستان ادامه داد: گروه‌های همیاری که پنج نفر از زنان سرپرست خانوار در آن عضو باشند ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای توانمندسازی دریافت می‌کنند.

غفاری گفت: زمانی که استان گلستان تأسیس شد ما فاقد مکانی به‌عنوان شیرخوارگاه و یا نگهداری کودکان بی‌سرپرست بودیم و زیرساخت مناسب برای این کار را نداشتیم.

وی ادامه داد: با تلاش و کوشش تلاش کردیم مراکز غیردولتی از سه تا ۶ سال را در سطح استان ایجاد کنیم و در حال حاضر پنج مرکز سه تا ۶ سال توسط خیرین ایجادشده است.

۲۹ مرکز نگه داری از کودکان بی سرپرست در گلستان فعالیت می کنند

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: ۲۹ مرکز کودکان بی‌سرپرست در استان گلستان توسط خیرین اداره می‌شود و ۲۹۰ کودک در این مراکز نگه‌داری می‌شوند.

غفاری اظهار کرد: نگه‌داری کودکان بد سرپرست در مراکز نگه‌داری ما اولویت نیست و تمام تلاش ما این است این کودکان نزد خانواده‌ها پرورش پیدا کند و ماهیانه مبلغ ۲۷۰ هزار تومان به خانواده‌ها برای نگه‌داری از این کودکان می‌دهیم ضمن اینکه بر روند رشد کودکان نظارت مستمر داریم.

وی تأکید کرد: سطح نگه‌داری از کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست در استان گلستان از سطح متوسط جامعه بالاتر است چراکه میانگین نگه‌داری ما در هر مرکز ۱۰ کودک است و از این حیث رتبه برتر کشوری ازنظر کیفیت نگه‌داری از کودکان را به خود اختصاص داده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه