English

جهانی شدن یزد یک فرصت مناسب برای تولیدات هنری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد جهانی شدن یزد را یک رویداد مبارک و فرصتی مناسب برای هنرمندان استان برای تولیدات هنری با این رخداد فرهنگی دانست

جهانی شدن یزد یک فرصت مناسب برای تولیدات هنری

به گزارش خبرگزاری موج، «علی غیاثی ندوشن» افزود: استان یزد به عنوان دومین شهر تاریخی جهان و اولین شهر خشت خام جهان با تاریخ چند هزار ساله و بافت سنتی که تا حدودی قسمتی از آن حفظ شده است، با ثبت جهانی خود روی خوشی را به اصحاب فرهنگ و هنر نشان داد .

وی ادامه داد: ثبت جهانی یزد علاوه بر فضای سنتی و تاریخی استان که می‌تواند برای تولیدات هنری مانند فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی مورد استفاده قرار گیرد، بررسی و تحقیق در مورد جریان تاریخی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی استان هم می‌تواند دستمایه بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری قرار گیرد تا از این طریق کهن شهر یزد بهتر و بیشتر به جهانیان معرفی شود.

غیاثی ندوشن تاکید کرد: قطعا وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است تا با استفاده از ظرفیت میراث فرهنگی وآثار تاریخی یزد در تولید برنامه‌های فرهنگی و هنری از هنرمندان حمایت جدی داشته باشند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان اظهار کرد: کهن شهر یزد همانطور که اشاره شد باید بیش از پیش به جهانیان، اصالت و فرهنگ غنی خود را معرفی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه