English

راه اندازی واحد تولید آهن اسفنجی قایم در ذوب آهن

واحد تولید آهن اسفنجی قایم در مدیریت آگلومراسیون با تامین گندله در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان راه اندازی شد

راه اندازی واحد تولید آهن اسفنجی قایم در ذوب آهن

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مدیر بخش آگلومراسیون این شرکت ارتقای بازدهی تولید فولاد را از مهمترین مزایای اجرای این طرح دانست و گفت : اکنون این واحد با تامین آهن اسفنجی کیفی به عنوان جایگزین مناسب بخشی از قراضه مورد نیاز واحد فولادسازی وارد مدار تولید شده است.

تورج نوابی افزود: این واحد علاوه بر تامین آهن اسفنجی مورد نیاز کارخانه از لحاظ کمی و کیفی ،نقش موثری در افزایش بازدهی تولید فولاد دارد.

وی تولید سالانه آهن اسفنجی این واحد را حدود 200 هزار تن برشمرد و گفت: تولید این محصول ثبت شده فناوری جدیدی بر اساس شکست گاز طبیعی به روش اکسیداسیون جزیی با نام طرح قایم 2 است در حالیکه فناوری تولید آهن اسفنجی در فولاد مبارکه بر اساس شکست گاز طبیعی به روش کاتالیستی با نام طرح میدرکس است.

وی تحقق آنالیز شیمیایی استاندارد محصولات فولادی با استفاده از آهن اسفنجی با قابلیت هموژن بودن و ترکیب یکنواخت آن ،گوگرد و کم بودن فسفر در آهن اسفنجی درمقایسه با آهن قراضه ،عملیات تصفیه مذاب کمتر شده و در نتیجه عملیات متالوژیکی آسان شده در داخل کوره ، بهره وری بالاتر و افزایش کیفیت وخواص مکانیکی محصولات ریخته گری و فولادی را از جمله مزایای استفاده از آهن اسفنجی به جای قراضه در کنورتور فولاد سازی بیان کرد.

شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان تولید کننده سالانه دو هزار و 700 هزار تن فولاد خام در کشور است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه