English

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

کردکوی دچار عقب‎ماندگی و فقر شدید تاریخی است/ طرح‎ کارورزی محرک‎ اشتغال است نه ایجادکننده شغل/ رکود در کردکوی حاکم است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه کردکوی از لحاظ توسعه‎ای و اقتصادی نتوانست جزو شهرستان‎های شاخص باشد، گفت: شهرستان‎هایی مانند کردکوی و امثال آن در استان گلستان دچار عقب‎ماندگی و فقر شدید تاریخی هستند.

کردکوی دچار عقب‎ماندگی و فقر شدید تاریخی است/ طرح‎ کارورزی محرک‎ اشتغال است نه ایجادکننده شغل/ رکود در کردکوی حاکم است

به گزارش خبرگزاری موج، سعید مازندرانی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان کردکوی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان‎هایی مانند کردکوی و امثال آن در استان گلستان دچار عقب‎ماندگی و فقر شدید تاریخی هستند.

وی با بیان اینکه کردکوی با وجود برخورداری از شاخصه‎های توسعه نتوانست از لحاظ اقتصادی و توسعه‎ای جزو شهرستان‎های شاخص باشد، افزود: همیشه دغدغه عدم توسعه و رشد کردکوی به‎عنوان کسی که در این شهرستان متولد و بزرگ شده‎ام همراه بنده است.

*وضعیت نامطلوب کردکوی در حوزه اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خطاب به مدیران ادارات، گفت: واقعیت این است که ما مسؤول هستیم، این مسوولیت برای ما سنگین است و باید در برابر خداوند، اذهان عموم مردم و وجدان شخصی خود پاسخگو باشم.

مازندرانی با بیان اینکه شهرستان کردکوی در حوزه اشتغال وضعیت مطلوبی ندارد، اذعان کرد: نرخ بیکاری 13.6 درصدی استان گلستان در فصل بهار برای ما آمار سخت و نگران‎کننده‎ای است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه بخش مهمی از توسعه ما به توسعه درون‎زا بستگی دارد، یادآور شد: تنها توزیع پول و اعتبارات تأمین‎کننده ایجاد شغل نیست.

وی بیان کرد: متأسفانه در شهرستان کردکوی نرخ بیکاری و اشتغال ناقص بالاست و در مقابل درآمد جامعه پایین است، در واقع فقدان اشتغال پایدار در کردکوی بیشتر مشاهده می‎شود.

*اقتصاد روستایی در کردکوی ضعیف است/ جذب 250 کردکویی در بنگاه‎های اقتصادی با اجرای طرح کارورزی

مازندرانی وضعیت اقتصاد روستایی در شهرستان کردکوی را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: به دلیل ضعف در اقتصاد روستایی، روستائیان از روستاها به شهر مهاجرت می‎کنند و به‎دلیل عدم توانمندی در چهارراه‎ها به دستفروشی و امور خدماتی روی می‎آورند که این کار با توجه به نامناسب کردن چهره شهر برای ما یک ضعف بزرگ محسوب می‎شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه متأسفانه مبلمان شهری مناسبی برای کردکوی تعریف نشده تا از طریق آن برای این شهرستان ارزش افزوده ایجاد شود، خاطرنشان کرد: این موارد مسائلی است که باید در مسأله اشتغال به آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه با طرح کارورزی 250 نفر از شهرستان کردکوی به بنگاه‎های اقتصادی متصل می‎شوند، اذعان کرد: در سال گذشته تنها هفت نفر از کردکوی مشغول به کار شدند که این مسأله نشان می‎دهد طرح‎ کارورزی و امثال آن محرک‎های اشتغال هستند نه ایجادکننده شغل.

مازندرانی با بیان اینکه اشتغال در سهولت فضای کسب و کار ایجاد می‎شود، اذعان کرد: تأمین اجتماعی کردکوی باید برای تسهیل در ایجاد اشتغال تلاش کند، در واقع نگاه ما برای شهرستان‎هایی مانند کردکوی که در حوزه اشتغال ضعیف هستند نباید طوری باشد که برای جلوگیری از ضرر تأمین اجتماعی، کارآفرینان و تولیدکننده‎ها حذف شوند.

* فراوانی طلاق در کردکوی/ کردکوی نیازمند تحول فکری و فرهنگی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به فراوانی آمار طلاق در کردکوی، تأکید کرد:  در شهرستان کردکوی باید تحول فکری و فرهنگی ایجاد شود.

وی آموزش و پرورش را سنگر اصلی اشتغال دانست و یادآور شد: آموزش و پرورش باید در آموزش، ایجاد نگرش اشتغالزایی و کارآفرینی تلاش کند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به ضعف مهارت‎دیدگان در ایجاد شغل، توضیح داد: این مسأله نشان می‎دهد کیفیت مهارت‎هایی که فرد فرا می‎گیرد مناسب نبوده است در عین حال مشارکت و همکاری بین دستگاه‎های اجرایی وجود ندارد.

مازندرانی با تاکید بر اینکه با سخنرانی و تشکیل جلسه و اعطای تسهیلات هیچ مشکلی حل نمی‎شود، بیان کرد: فضای کسب و کار در شهرستان کردکوی نیازمند تغییر است و این مهم جز با تغییر نگرش مدیران و مسؤولان و مسؤولیت‎پذیری آنها برای ایجاد هر یک مورد شغل محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‎های اجرایی شهرستان باید برای رفع مشکل اشتغال در کردکوی مشارکت کنند، مطرح کرد: چرا شهرداری کردکوی، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر اداراتی که از امکانات و ظرفیت لازم برخوردار هستند فضایی را برای ایجاد نمایشگاه دائمی اختصاص نداده‎اند تا مشکل فروش تولیدکنندگان و  مشاغل خانگی برطرف شود؟

*فرار نخبگان و سرمایه‎گذاران از کردکوی به‎دلیل فقدان فضای کسب و کار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه ما باید برای زمان حال نگاه توسعه‎ای و برای آینده نگاه امانتداری داشته باشیم، تصریح کرد: به دلیل فقدان  فضای کسب و کار نخبگان، افراد توانمند و سرمایه‎گذاران از کردکوی در حال فرار هستند و متأسفانه رکود در این شهرستان حاکم شده است.

مازندرانی با بیان اینکه مدیران شهرستانی جامعه هدف و طرح‎های ایجادکننده تحرک شغلی را شناسایی کنند، اضافه کرد: اشتغال مسأله‎ای چند بعدی است و توسط جمع ایجاد خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه