English

مدیرکل کمیته امداد گیلان مطرح کرد؛

پرداخت شش میلیارد تومان وام از طریق صندوق امداد ولایت

مدیرکل کمیته امداد گیلان از پرداخت شش میلیارد و 500 میلیون تومان در قالب وام خودکفایی و کارگشایی به سه هزار و 331 نفر خبر داد.

پرداخت شش میلیارد تومان وام از طریق صندوق امداد ولایت

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه اساسنامه جدید این نهاد بر سه پایه رویکرد امداد، گفتمان و اقدام و عمل استوار است، گفت: کمیته امداد برطبق اساسنامه جدید که به تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده است حرکت می کند و  معظم له تاکید بر همراهی و کمک همه دستگاه ها، قوای سه گانه به عنوان یاری دهنده این نهاد در مسیر خدمت رسانی دارند.

وی با اشاره به اینکه اگر رویکردها و سیاست های امداد  را به خوبی نشناسیم عملکرد خوبی هم نخواهیم داشت، اظهار کرد: یکی از این رویکرد های مهم درحوزه ی فرهنگی است. مقوله فرهنگ باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد زیرا ارتقای بنیانهای فرهنگی خانواده ها در کنار دیگر خدمات که به آنها ارائه می شود در ابعاد مختلف زندگی آنها اثرگذار خواهد بود.

محمدی با تاکید بر اینکه تکیه کمیته امداد باید مبتنی بر مشارکت های مردمی باشد ، افزود : منظور از مشارکت صرفا یک معاونت خاص درامداد نیست بلکه معنای عام آن متصور است . از این منظر  مشارکت مردم در حوزه های مختلف خدمت رسانی زمانی  افزایش پیدا می کند که شفاف سازی مناسبی از عملکرد این نهاد داشته و آن را در اختیار مردم قرار دهیم.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به افتتاح صندوق امداد ولایت در شهریور سال گذشته ، اظهار کرد : امسال تا کنون شش میلیارد و 500 میلیون تومان در قالب وام خودکفایی و کارگشایی به سه هزار و 331 نفر پرداخت شده است.

وی به ضرورت ترویج و تبلیغ سنت های حسنه اسلامی و الهی در جامعه اشاره کرد و گفت : مبلغان ، روحانیون و همه کسانی که شرایط تبلیغ سنت های حسنه را دارند باید در کنار کمیته امداد برای مشارکت حداکثری مردم در امر خدمت رسانی به محرومان تلاش کنند.

محمدی افتتاح صندوق قرض الحسنه امداد ولایت را یکی از راه های ترویج سنت احسان و نیکوکاری دانست و تصریح کرد: صندوق امداد ولایت با هدف ترویج سنت قرض الحسنه و کمک به هم نوعان نیازمند و با رویکرد جلب و جذب مشارکت های مردمی ازطریق  سپرده گذاری خیران به منظور پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان تحت حمایت امداد و سایر اقشار نیازمندان تاسیس  شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان در پایان به ضرورت ارائه خدمات بی منت به نیازمندان تاکید کرد و گفت: کمیته امداد مزین به نام حضرت امام (ره) است و باید تلاش کنیم تا به آرمان ها و اهداف حضرت امام در تاسیس این نهاد مقدس به طور کامل جامه عمل پوشانده شود.

صندوق امداد ولایت استان گیلان از ابتدای تاسیس تا کنون توانسته در جذب سپرده خیران و نیکوکاران، رتبه سوم کشور را از آن خود کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه