English

فرماندار سرخه:

۱۳ میلیارد تومان از مصوبات سفر رییس جمهور برای رفع بحران کم‌ آبی اختصاص یافت

فرماندار سرخه با بیان اینکه سرخه با بحران کمبود آب آشامیدنی مواجه است گفت: 13 میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس‌جمهور در فروردین‌ماه سال گذشته به استان سمنان برای رفع بحران کم‌آبی در سرخه اختصاص یافت.

13 میلیارد تومان از مصوبات سفر رییس جمهور برای رفع بحران کم‌ آبی اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری موج، علی مویدی زاده پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح طرح‌های آبفای سرخه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: شهرستان سرخه با بحران کمبود آب آشامیدنی درگیر است و این مهم در سفر رییسجمهور به استان سمنان مطرح شد.

وی با اشاره به تصویب 30 میلیارد تومان اعتبار در سفر رییسجمهور به استان سمنان برای رفع مشکلات کم‌آبی شهرستان سرخه خاطرنشان کرد: تاکنون 13 میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص‌یافته است که با تخصیص 100 درصدی اعتبار تصویب‌شده می‌توان گام‌های مؤثری را برای رفع این بحران برداشت.

فرماندار سرخه از اجرای عملیات ساخت مخزن ذخیره آب در این شهرستان خبر داد و گفت: این مخزن با حجم پنج هزار مترمکعب در حال ساخت است که با تکمیل آن بخش عمده‌ای از مشکلات کم‌آبی در شهرستان سرخه مرتفع می‌شود.

وی افزود: اعتبار پیش‌بینی‌شده برای اجرای این پروژه 2 میلیارد تومان است که از محل اعتبارات مصوب شده سفر ریاست جمهوری به استان سمنان تامین می‌شود.

مویدی زاده با اشاره به برخی اقدامات دولت برای رفع کمبود آب آشامیدنی در این شهرستان بیان کرد: شهرستان سرخه دارای زیرساخت‌های مطلوب در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن است و رفع مشکل کم‌آبی به رونق این زیرساخت‌ها کمک شایانی می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب اضافه کرد: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در بسیاری از مزارع کشاورزی و سامان‌دهی چاه‌های آب بخش عمده‌ای از میزان هدرروی آب در این شهرستان را کاهش داد.

فرماندار سرخه اذعان کرد: حفظ این مایه حیاتی و رفع چالش کم‌آبی در برهه کنونی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت به شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه