English

لاریجانی: برای تداوم اقتدار پایدار در خزر باید به نیروی دریایی کمک کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وجود اقتدار پایدار ایران اسلامی در دریای خزر، نمود زیادی دارد و باید به عنوان وظیفه برای تداوم این اقتدار، به نیروی دریایی ارتش کمک کرد.

لاریجانی: برای تداوم اقتدار پایدار در خزر باید به نیروی دریایی کمک کرد

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی ظهر پنجشنبه در ادامه سفر به استان گیلان و در جریان بازدید از ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) در بندرانزلی ، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش، حرکت های خیلی خوبی انجام داده؛ هم نگاه درازمدت داشته و هم در زمینه سخت افزاری و ارتقاء تجهیزات گام های ارزشمندی برداشته است.
وی ادامه داد: نمونه بارز این مهم، دماوند ناوشکن جمهوری اسلامی ایران و سایر شناورهای ساخته شده در نیروی دریایی است که به دست دلیرمردان توانمند نداجا تولید شده است.
وی با تاکید بر ضرورت تداوم این حرکت و حمایت از نیروی دریایی ارتش، نقش دریادار حبیب الله سیاری در این توفیقات را مشهود دانست و افزود: در شرایط حساس کنونی، درک راهبردی درستی داشته و گام های مقیدی برداشته شده است.
لاریجانی در خاتمه سخنانش گفت: مجلس شورای اسلامی نیز امسال کمک هایی را برای ارتش و نیروی دریایی در نظر گرفته که حتما انجام می شود.
رئیس قوه مقننه، پس از این بازدید از نیروهای دریایی ارتش سان دید و سپس با حضور بر روی ناوشکن دماوند، علاوه بر گفت وگو با پرسنل این مجموعه و بازدید از آن، نماز جماعت ظهر و عصر را روی ناوشکن دماوند اقامه کرد.
لاریجانی همچنین در اختتامیه تمرین تخصصی عملیات رزمایش امنیت پایدار و اقتدار دریایی 96 حضور یافت.
این رزمایش با بهره گیری از ظرفیت تمامی یگان های ناوگان شمال نداجا شامل منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع)، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)، مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع)، مرکز آموزش تکاوران دریایی قمر بنی هاشم(ع) و پایگاه های دریایی امیرآباد و آستارا، یکشنبه گذشته ( 11 تیرماه) پس از برپایی محفل انس با قرآن کریم از عرشه ناوشکن دماوند با رمز یا امام جعفر صادق(ع) و پیام صلح و دوستی در سایه اقتدار و توانمندی در دریای خزر آغاز و با اهداف به نمایش گذاشتن توانمندی های نیروی دریایی راهبردی ارتش برای تأمین امنیت مستمر و پایدار در بزرگترین دریاچه جهان، اعلام آمادگی برای همکاری مشترک با سایر کشورهای حاشیه خزر برای استمرار امنیت در این پهنه آبی، آزمایش سامانه های مدرن تولید داخل و انتقال تجربیات لازم از کارکنان قدیمی و با تجربه به کارکنان جوان در محدوده ای به وسعت 80 هزار کیلومتر مربع از دریای خزر به مدت پنج روز انجام شد.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه