English

در راستای هدایت‌تحصیلی

دانش‌آموزان دارای شرایط علمی برتر در ثبت‌نام اولویت دارند

رئیس اداره آموزش متوسطه دوم اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان گفت: دانش‌آموزان حائز شرایط علمی برتر برای ثبت‌نام هدایت‌تحصیلی در اولویت قرار دارند.

دانش‌آموزان دارای شرایط علمی برتر در ثبت‌نام اولویت دارند

به گزارش خبرگزاری موج، قربانعلی شفیعی صبح امروز اظهار کرد: دانش‌آموزانی که دارای شرایط علمی برتر هستند در راستای ثبت‌نام هدایت‌تحصیلی در اولویت قرار دارند.

وی تصریح کرد: هدایت تحصیلی باید به عنوان یک فرایند در نظر گرفته شود و این طور نباشد که از هدایت تحصیلی  به عنوان یک فعالیت محدود و مقطعی درنظر گرفته شود.

* هدایت‌تحصیلی دانش‌آموزان بر سه عامل عملکرد تحصیلی، بررسی‌های مشاوره‌ای و ظرفیت‌های منطقه‌ای است

رئیس اداره آموزش متوسطه دوم اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان ابراز کرد: هدایت‌تحصیلی دانش‌آموزان بر سه عامل عملکرد تحصیلی که 35 درصد نمره را دارد، بررسی‌های مشاوره‌ای که 65 درصد نمره را به خود اختصاص داده است که مجموعا 100 درصد می‌شود و ظرفیت‌های منطقه‌ای است.

شفیعی با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی از ابتدای مهر آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: هدایت تحصیلی از ابتدای مهر آغار و تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.

وی افزود: در سال جاری حدود 22 هزار دانش‌آموز پایه نهم داریم و همه فرایند تحصیلی به خوبی انجام شده است و در این مقطع، عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان به خدمات مشاوره‌ای آنها اضافه می‌شود.

* اولویت ثبت‌نام دانش‌آموزان بر اساس شرایط علمی برتر اولویت‌بندی می‌شود

رئیس اداره آموزش متوسطه دوم اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان از صدور هدایت تحصیلی در چند روز آینده خبر داد و گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس متوسطه دوم با توجه به دو برگ هدایت تحصیلی فرم شماره 6 و فرم شماره هفت انجام می‌شود.

شفیعی بیان کرد: تفاوتی که هدایت تحصیلی با سال گذشته دارد این است که در سال گذشته فقط فرم شماره 6 را داشتیم و توصیه نامه بود ولی در سال جاری علاوه بر فرم شماره 6 فرم شماره هفت نیز صادر می‌شود که همه دانش‌آموزان از الف تا دال اولویت‌بندی می‌کنیم.

وی از خانواده‌های دانش‌آموزان خواست که با آموزش و پرورش شهرستان‌ها همکاری لازم را داشته باشند و تاکید کرد: اولویت ثبت‌نام دانش‌آموزان بر اساس شرایط علمی برتر اولویت‌بندی می‌شود یعنی ابتدا دانش‌آموزان گروه «الف» سپس گروه «ب»، «ج» و در نهایت گروه «دال» می‌توانند ثبت‌نام کنند.

* فرایند هدایت تحصیلی 65 درصد نمره و 35 درصد آن مربوط به عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان است

رئیس اداره آموزش متوسطه دوم اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان گفت: تلاش دانش‌آموزان بر این است که این اداره تمام تلاش خود را برای پذیرش دانش‌آموزان در تمام زمینه‌ها و رشته‌های موردعلاقه به کار می‌گیرند و از این به بعد نیز به کار خواهند گرفت.

شفیعی با بیان اینکه دانش‌آموزان دارای شرایط علمی برتر در ثبت‌نام در اولویت هستند، ابراز کرد: زیرا خدمات مشاوره‌ای که برای دانش‌آموزان انجام می‌دهیم در فرایند هدایت تحصیلی 65 درصد نمره را دارد و 35 درصد آن مربوط به عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان بستگی دارد.

وی با بیان اینکه طی چند روز آینده فرم هدایت تحصیلی آماده می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان به خدمات مشاوره‌ای افزوده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه