English

مهم‌ترین اثر شتاب‌دهنده شکستن کلیشه "شغل دولتی" است

مدیرعامل شرکت نیروی غرب با اشاره به تأثیر فعالیت مراکز شتاب‌دهنده در ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه، گفت: مهم‌ترین تأثیر این مراکز، شکستن کلیشه "شغل دولتی" است و ترویج این فرهنگ است که هرکس باید برای ایجاد یک شغل خودش دست‌به‌کار شود.

مهم‌ترین اثر شتاب‌دهنده شکستن کلیشه "شغل دولتی" است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مریم حسینی با بیان اینکه شتاب‌دهنده مرکزی برای حمایت از استارت آپ‌ها یا همان صاحبان ایده است، گفت: هر فردی که صاحب ایده است می‌تواند با مراجعه به شتاب‌دهنده از حمایت‌های این مرکز برخوردار شود.

وی به راه‌اندازی شتاب‌دهنده "تیک" در سال گذشته در استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: شتاب‌دهنده "تیک" جزء معدود شتاب‌دهنده‌هایی است که با حمایت پارک علم و فناوری راه‌اندازی شده است.

حسینی تصریح کرد: خوشبختانه به دلیل نگرش مثبت و پیشرفته‌ای که در پارک علم و فناوری کرمانشاه وجود دارد، مسئولین پارک، شتاب‌دهنده را رقیب نمی‌دانند و این مسئولین پارک علم و فناوری کرمانشاه بودند که با حمایت خود موجب راه‌اندازی شتاب‌دهنده "تیک" شدند.

وی افزود: وظیفه مرکز شتاب‌دهنده این است که صاحبان ایده که می‌خواهند سریع‌تر به نتیجه برسند به شتاب‌دهنده مراجعه می‌کنند و در اینجا علاوه بر اینکه دوره رشد کوتاه است سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌ها نیز انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت نیروی غرب تصریح کرد: هدف نهایی شتاب‌دهنده شناسایی ایده‌های خوب است و تیم‌هایی که می‌خواهند سریع‌تر به جواب برسند به این مرکز مراجعه می‌کنند.

حسینی بابیان اینکه شتاب‌دهنده در دنیا جدید است و هنوز فرهنگ آن در کشور جا نیفتاده، گفت: هر کسب‌وکاری که جدید باشد و هر مرکز یا نهادی که به‌تازگی راه‌اندازی شده باشد قطعاً در ابتدای شروع فعالیت خود با مشکلات بسیاری مواجه می‌شود و شتاب‌دهنده هم از این مستثنا نیست.

وی افزود: در بحث شتاب‌دهنده ازآنجاکه توسط بخش خصوصی اداره می‌شود نیازی به سرمایه‌گذاری و حمایت مالی دولت ندارد اما آنچه مانع کار ماست ابهامی است که در قوانین وجود دارد و دولت باید برای رفع آن وارد عمل شود.

حسینی تصریح کرد: همچنین شتاب‌دهنده به‌شدت نیازمند حمایت معنوی دولت در جهت ترویج فرهنگ شتاب‌دهنده و کارآفرینی است.

مدیرعامل شرکت نیروی غرب، شتاب‌دهنده را رکن مؤثر در اشتغال‌زایی کشور دانست و اظهار کرد: اولین تأثیری که شتاب‌دهنده بر بازار کار کشور خواهد داشت شکستن کلیشه "شغل دولتی" است.

وی افزود: ترویج فرهنگ شتاب‌دهنده به جوانان یاد خواهد داد که هرکس باید مهارت و ایده داشته و خودش ایجاد شغل کند و منتظر شغل دولتی و استخدام نباشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه