English

برگزاری همایش بین‌المللی بزرگداشت محمد بن زکریای رازی در کرمانشاه

به مناسبت سال جهانی رازی، همایش بین‌المللی بزرگداشت محمد بن زکریای رازی در کرمانشاه برگزار می‌شود.

برگزاری همایش بین‌المللی بزرگداشت محمد بن زکریای رازی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، همایش بین‌المللی بزرگداشت محمد بن زکریای رازی طی روزهای 21 و 22 آذرماه سال جاری به همت دانشگاه رازی کرمانشاه و با همکاری سازمان جهانی یونسکو و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در محل دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

این همایش بین‌المللی در قالب سه محور کلی کیمیاگری و شیمی، فلسفه، تاریخ علم و علوم انسانی و داروسازی، طب سنتی و پزشکی مدرن» برگزار خواهد شد.

محورهای ارسال مقاله مربوط به محور «کیمیاگری و شیمی» شامل کیمیاگری رازی و تولید شیشه‌های رنگی، رازی بنیان‌گذار شیمی نوین و نام‌گذاری سیستماتیک مواد از دیدگاه وی، تأثیر متقابل علم شیمی و صنایع مختلف در عصر رازی (رنگرزی، ریخته‌گری، زرگری و …)، روش‌های خالص‌سازی و جداسازی مدرن شیمی در عصر رازی (تقطیر، تبلور، تصعید و …)، فرآوری نفت خام در عصر رازی و کارآفرینی در زمان حاضر، مواد و مشتقات سنتزی رازی و ارتباط آن با اشتغال‌زایی (اتانول، سولفوریک اسید و …) می‌شود.

محورهای ارسال مقاله مربوط به محور «فلسفه، تاریخ علم و علوم انسانی» نیز شامل منبع شناسی، نسخه‌شناسی، نقد و بررسی آثار و تألیفات محمد بن زکریای رازی، راهبردها و تکاپوهای محمد بن زکریای رازی در تولید، رشد و اعتلای علم در تمدن اسلامی، آراء، اندیشه‌ها و مؤلفه‌های فکری و فلسفی محمد بن زکریای رازی، اخلاق، دین و عقل در نظام فلسفی و فکری محمد بن زکریای رازی، نقد و بررسی آثار و دیدگاه‌های رازی شناسان و تاریخ علم جهان و جایگاه محمد بن زکریای رازی است.

همچنین محورهای ارسال مقاله مربوط به محور «داروسازی، طب سنتی و پزشکی مدرن» نیز شامل؛ نقش رازی در دانش طب سنتی ایران، داروسازی سنتی از دیدگاه رازی، جایگاه رازی در بنیان‌گذاری داروسازی مدرن، پژوهش‌های بین‌المللی در حیطه علوم دارویی رازی است.

علاقه‌مندان به ارسال مقاله به این همایش بین‌المللی تا تاریخ اول مردادماه مهلت‌دارند چکیده مقالات خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند. همچنین اصل مقالات نیز باید تا تاریخ 15 مهرماه به دبیرخانه همایش ارسال شود.

علاقه‌مندان به شرکت در این همایش برای ارتباط با دبیرخانه می‌توانند به آدرس: کرمانشاه، تاق بستان، خیابان دانشگاه، پردیس مرکزی دانشگاه رازی، معاونت فرهنگی و اجتماعی مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: ۰۸۳۳۴۲۷۴۵۲۲ و ۰۸۳۳۴۲۷۴۵۰۴ تماس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی