English

مدیرکل غله گلستان

بیش از ۴۹ هزار تن کلزا در گلستان خریداری شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: تاکنون بیش از ۴۹ هزار و ۳۰۰ تن کلزا در مراکز خرید به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده و ۱۳۰ میلیارد تومان طلب کلزاکاران ‌پرداخت شد.

بیش از ۴۹ هزار تن کلزا در گلستان خریداری شد

به گزارش خبرگزاری موج، حمید رضا علیمحمدی درباره میزان خرید کلزا و پرداخت مطالبات کلزاکاران استان اظهار داشت: تاکنون بیش از 49 هزار و 300 تن کلزا در استان گلستان خریداری شده و امروز 30 درصد باقیمانده طلب کشاورزان استان پرداخت شد.

وی افزود: کل مجموع مطالبات کلزاکاران 130میلیارد تومان بود که امروز 30 درصد باقی مانده آن پرداخت شد و با این میزان 100 درصد طلب آن‏‎ها پرداخت شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ‌گلستان تصریح کرد: اکنون تنها یک مرکز خرید در منطقه شرق استان گلستان در شهرستان کلاله فعال است و کلزاهای مناطق کوهستانی را تحویل می‌گیرد.

علی‌محمدی اظهار کرد: کشاورزان امسال در بیش از 11هزار هکتار از مزارع استان گلستان کلزا کشت کرده بودند.

وی با بیان اینکه استان گلستان رتبه نخست تولید کلزا در کشور را دارد گفت: ‌میانگین برداشت کلزا در کشور یک هزار و 600 کیلوگرم در هکتار است که با اجرای دانش نوین باید به 2 هزار کیلوگرم در هکتار افزایش یابد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ‌گلستان همچنین درباره وضعیت خرید گندم هم گفت: از ابتدای فصل خرید محصول تاکنون یک میلیون و 10هزار تن گندم از کشاورزان استان گلستان خریداری شده است.

وی با اشاره به آغاز پرداخت پول گندم‌کاران استان افزود: با تخصیص اعتبار لازم، بیش از 185میلیارد تومان از طلب گندم‌کاران گلستانی پرداخت شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به اینکه این میزان پول تنها برای 300هزار تن گندم خریداری شده است، تصریح کرد: در حال حاضر 20 مرکز خرید در استان گلستان فعال است و خرید در مناطق شهری تا پایان تیر و در مراکز کوهستانی تا پایان مرداد ادامه دارد.

علی‌محمدی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت، گندم‌کاران گلستانی یک میلیون و200 هزار تن محصول تحویل مراکز خرید دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه