English

رئیس اداره امور بیابان اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان:

۴۱۳۶هکتار نهال‌کاری در استان اصفهان انجام می‌شود

رئیس اداره امور بیابان اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: به‌منظور کاهش بیابان‌زایی و براساس موافقت‌نامه ملی امسال ۴ هزارو ۱۳۶ هکتار نهال‌کاری در استان اصفهان انجام ‌می‌شود.

 4136هکتار نهال‌کاری در استان اصفهان انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، نریمانی با بیان اینکه این طرح با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود، اظهارکرد: انجام عملیات بادشکن غیر زنده برای مقابله با فرسایش بادی در محدوده ۴۲۰ کیلومتری همراه با ۳ هزارو ۴۰۰ هکتار عملیات مدیریت روان‌آبها از اقدامات مهم این طرح است.

وی با اشاره به اینکه امسال همچنین برای جوان‌سازی و حفظ جنگل‌های دست‌کاشت موجود ۷ هزارو ۷۸۰ هکتار عملیات مدیریت جنگل‌های دست‌کاشت انجام می‌شود، افزود:اعتبار پیش‌بینی شده اجرای این طرح‌ها هم ۱۳۵ میلیارد ریال است.

رئیس اداره امور بیابان اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه از سال ۸۹ تا کنون پایشی در زمینه بیابان‌زایی انجام نشده است، خاطرنشان کرد: پایش سال ۸۹ نشان می‌داد بیابان‌زایی در اصفهان زیادتر نشده اما شدت آن بیشتر و از آن سال به بعد اقدامات اصلاحی و احیایی بسیاری به‌ویژه در مناطق بحران انجام شده و این نشان دهنده احتمال کنترل بیابان‌زایی در اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه مساحت بیابان‌زایی به‌قوت خود باقی است اما از سرعت آن کاسته شده است، گفت: در سال گذشته ۹۵۴ هکتار عملیات نهال‌کاری در استان انجام شد که شامل احداث ۱۵۰ کیلومتر عملیات بادشکن غیر زنده و ۵۶۴ هکتار عملیات بذرکاری بوده است.

نریمانی با بیان اینکه انجام عملیات مختلف، بیابان‌زایی را در استان اصفهان از سال گذشته تاکنون کاهش داده است، افزود: تاکنون ۳۰۵ هزار هکتار از کانونی بحرانی به مساحت یک میلیون و ۲ هزارهکتار در استان با جنگل دست‌کاشت تثبیت شده اما کنترل شرایط بحرانی با عملیات نهال‌کاری سبب غفلت از کانون‌های بحران و افزایش فعالیت عوامل تخریب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه