English

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه:

تمرکز و فعالیت اصلی شتاب‌دهنده بر تجاری‌سازی اختراعات و نوآوری‌ها است

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه تمرکز و فعالیت اصلی شتاب‌دهنده بر تجاری‌سازی اختراعات و نوآوری‌ها عنوان کرد و گفت: شتاب‌دهنده‌ها می‌توانند به کانون‌های اشتغال‌زایی کشور تبدیل شوند.

تمرکز و فعالیت اصلی شتاب‌دهنده بر تجاری‌سازی اختراعات و نوآوری‌ها است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، معصومه خان احمدی بابیان اینکه مراکز شتاب‌دهنده در جهت حمایت بیشتر و بهتر از استارت‌ها (تیم‌های متشکل از افراد خلاق و ایده پرداز) به وجود آمده‌اند، گفت: استارت‌ها یا همان هسته‌های نوپا و گروه‌های ایده پرداز نمونه‌های موفق تشکیل کسب‌وکار در دنیای امروز هستند.

وی افزود: هزینه تشکیل استارتاپ که هسته‌هایِ اشتغال آفرین جامعه نیز محسوب می‌شوند بسیار پایین است به‌طوری‌که در برخی کشورها استارتاپ‌های 100 دلاری داریم و این بدین معنی است که با هزینه بسیار اندک می‌توان کسب‌وکار راه انداخت.

خان احمدی تصریح کرد: علاوه بر اینکه هزینه استارت‌ها بسیار پایین است زمان و فرآیند رشد آن‌ها نیز بسیار سریع است به‌طوری‌که یک استارتاپ می‌تواند ظرف مدت شش ماه به رشد برسد.

وی بابیان اینکه نهادهای مختلفی برای حمایت از رشد استارت‌ها در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: ازجمله این نهادها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد هستند و اخیراً نهادی که در این زمینه در کشور فعال‌شده شتاب‌دهنده هستند که تأثیر بسیار مثبتی در کسب‌وکار استارت‌ها داشته و به آن‌ها کمک می‌کنند که به‌سرعت توانمند شده و به کارآفرینان موفق تبدیل شوند.

خان احمدی خاطرنشان کرد: بارونق فعالیت شتاب‌دهنده‌ها قطعاً اقتصاد کشور متأثر از این پدیده خواهد شد و این اکوسیستم کارآفرینی آرام‌آرام کشور را به سمت اقتصاد دانش‌بنیان پیش خواهد برد.

اولین "شتاب‌دهنده" غرب کشور به‌زودی وارد مرحله شتاب دهی می‌شود

خان احمدی در ادامه بابیان اینکه در زیست‌بوم کارآفرینی، عوامل متعددی دخیل هستند، گفت: کارآفرینان (استارت‌ها)، سرمایه‌گذاران، دانشگاه، دولت، مراکز شتاب‌دهنده و فرهنگ جدیدی که به اسم مربیگری یا مِنتوری در کشور در حال فراگیر شدن است همگی اگر در یک اکوسیستم جمع شوند می‌توانند اثرگذاری بسیار مطلوبی در بحث تشکیل شرکت‌های نوپای دانش‌بنیان و کارآفرین داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه در استان بیشتر این ساختارها برای تشکیل یک اکوسیستم فناوری وجود دارد ازجمله پارک علم و فناوری که باسابقه 10 ساله فعالیت دارد، 9 مرکز رشد داریم و کانون‌های شکوفایی و خلاقیت نیز در استان فعال بوده و از همه مهم‌تر سرمایه‌گذارانی در استان داریم که با ادبیات فناوری آشنا هستند.

خان احمدی تصریح کرد: مجموع این عوامل در کنار هم به ما این نوید را داد که می‌توانیم به بحث شتاب‌دهنده ورود پیدا کنیم.

وی افزود: در همین راستا با استفاده از تجربیات یک کارآفرین موفق و به‌صورت خصوصی یک مرکز شتاب‌دهنده با عنوان شتاب‌دهنده "تیک" در استان راه‌اندازی شد.

وی افزود: راه‌اندازی این شتاب‌دهنده توسط بخش خصوص باهدف انفصال از سرمایه‌گذاری دولت انجام گرفت و هدف این مرکز این است که بتواند استارت‌ها را طی یک بازه شش‌ماهه به رشد رسانده و به کارآفرینانی قدرتمند تبدیل کند.

خان احمدی افزود: علاوه بر این باوجود شتاب‌دهنده، حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آن‌ها در فعالیت‌های استارتاپ بسیار تسهیل می‌شود و آرام‌آرام به سمتی خواهیم رفت که فضای کارآفرینی کشور از منابع دولتی فاصله بگیرد.

وی بابیان اینکه پارک علم و فناوری کرمانشاه یکی از حامیان راه‌اندازی اولین مرکز شتاب‌دهنده غرب کشور است، گفت: شتاب‌دهنده تیک با حمایت صندوق فناوری زاگرس وابسته به پارک علم و فناوری و شرکت نیروی غرب کار خود را آغاز کرده است.

سومین رویداد کارآفرینی "تیک" 14 تیرماه در کرمانشاه برگزار می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به فعالیت یک‌ساله شتاب‌دهنده‌ "تیک"، گفت: خوشبختانه از اوایل امسال دوره شتاب دهی این مرکز که شامل دو مرحله پیش شتاب دهی (دوماهه) و شتاب دهی (چهارماهه) است شروع‌شده است.

وی افزود: به‌زودی مرحله پیش شتاب دهی استارتاپ‌های فعال در این مرکز تمام‌شده و در روز 14 تیرماه هم‌زمان با برگزاری سومین رویداد کارآفرینی "تیک"، استارت‌ها به ارائه ایده‌های خود در حضور مدعوین و سرمایه‌گذاران خواهند پرداخت.

خان احمدی اظهار کرد: سومین رویداد کارآفرینی تیک روز 14 تیرماه در محل سالن علامه طباطبایی ساختمان جهاد دانشگاهی با موضوع "ارائه استارت آن‌ها و نقش سرمایه‌گذاری خطرپذیر" برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رویداد علاوه بر اینکه استارتاپ‌های به ارائه ایده‌های خود می‌پردازند پاویون استارت‌ها نیز برقرار می‌شود و این پاویون محلی است برای گفت‌وگوی استارت‌ها با مدعوین و سرمایه‌گذاران.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه