English

از وعده های عمل نشده استاندار خوزستان تا ممنوع الخروجی سهامداران موسسه آرمان/وعده های آرمانی انتظار طولانی !

با گذشت نزدیک به یک ماه از اعتراض "سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری آرمان" اما با وجود تمام وعده های داده شده سپرده گذاران همچنان بلاتکلیف اند.

  از وعده های عمل نشده استاندار خوزستان تا ممنوع الخروجی سهامداران موسسه آرمان/وعده های آرمانی  انتظار طولانی !

 به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، با گذشت نزدیک به یک ماه از اعتراض "سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری آرمان" در شهرهای مختلف خوزستان و تجمع آنان برای بازپس گیری پول و سرمایه‌هایشان در مقابل استانداری اما با وجود تمام وعده های داده شده سپرده گذاران همچنان بلاتکلیف اند.

 ماجرا از این قرار است که چند ماه پیش خبری در خصوص ورشکستگی "موسسه آرمان" منتشر شد که به شدت سپرده گذاران این موسسه را نگران کرد. خبری که چندی بعد با تغییر تابلوهای شعب موسسه آرمان رنگ واقعیت به خود گرفت تا مراجعه سپرده گذاران برای دریافت سود یا اصل پولشان از شعب با جواب هایی از این دست مواجه شود «به دلیل طی فرایند ادغام، پرداخت سود یا اصل پول ممکن نیست». پیرو آن، بسیاری از سپرده گذاران با تجمع در مقابل شعب این موسسه و استانداری خوزستان خواستار دریافت سپرده های خود از موسسه توسعه (آرمان) شدند.

با وجود باز شدن شعب موسسه اعتباری توسعه در برخی شهرها از جمله اهواز ، هنوز پاسخ قانع کننده ای از سوی مدیران این موسسه به سپرده گذاران داده نشده است.

 همان روزهای نخست شاهد پیگیری استاندار خوزستان و برخی از نمایندگان مجلس در این باره بودیم؛ حتی خبری از جلسه استاندار با سیف رئیس بانک مرکزی منتشر شد که مردم را امیدوار و دلگرم کرد اما تاکنون برای آنان نتیجه ای در بر نداشته است.

 در این گزارش به وعده هایی که تاکنون محقق نشده ،می پردازیم.

 

 اولویت با خوزستان است

15خرداد ماه استاندار خوزستان  در همین رابطه به خبرنگاران گفت: در نشستی که در تهران با ولی الله سیف ،رییس کل بانک مرکزی داشتم برای حل مشکل سپرده گذاران موسسه آرمان به توافق رسیدیم.

 غلامرضا شریعتی با اعلام اینکه استاندار خود را موظف می داند از حقوق تک تک مردم این استان حمایت کند و این پیگیری ها نیز در این راستاست، افزود: با توجه به اینکه ۶۳ درصد یکی از بخش های موسسه آرمان مربوط به استان خوزستان است مقرر شد بانک مرکزی با اولویت استان خوزستان در روزهای آتی حسابهای سپرده گذاران این موسسه در خوزستان را باز نماید.

 وی گفت خوشبختانه در نشست با سیف حساسیت‌های استان خوزستان منتقل شد و بر همین اساس مقرر شد مشکل سپرده گذاران این موسسه در خوزستان در سریعترین زمان ممکن حل و فصل شود.

وی با اشاره به اینکه زمان دقیق و مشخصی برای حل مشکل این سپرده گذاران نمی توان اعلام کرد افزود: نامه ای دراین باره به رییس جمهوری نوشتم که وی نیز به رییس کل بانک مرکزی دستور داده تا به صورت جدی پیگیر این مساله باشد.

 

سپرده گذاران آرامش خود را حفظ کنند

 هفته گذشته نیز مدیرکل موسسه آرمان منطقه جنوب غرب اظهار کرده بود: طبق رایزنی های انجام شده توسط سهام داران با بانک مرکزی، این مقامات مسئول قول مساعد همکاری و تسریع در حل موضوع، تا حصول نتیجه را دادند.

حمیدرضا جهازی گفت: بی شک تا زمانی که پول بلوکه شده در موسسه اعتباری توسعه با رایزنی سهامداران و مساعدت بانک مرکزی آزاد گردد و تعهدات مان به مشتریان را پرداخت کنیم، آرام نخواهیم گرفت و پیگیری های لازم را در این زمینه انجام خواهیم داد.

 

پرونده آرمان به قوه قضائیه ارجاع شد

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز در اظهار نظری از ارجاع پرونده موسسه اعتباری توسعه به قوه قضائیه خبر داد.

سید راضی نوری، با اشاره به نشست کمیسیون اقتصادی مجلس در ارتباط با مشکلات اخیر موسسه اعتباری آرمان اظهار کرد: با تعیین تکلیف نشدن پرونده موسسه توسعه (آرمان) از سوی بانک مرکزی پرونده این موسسه اعتباری به قوه قضائیه ارجاع داده شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مجلس نمی‌تواند به صورت مستقیم به برخورد با موسسات مالی غیرمجاز بپردازد، اعمال ماده ۲۳۶ آیین‌نامه را در دستور کار خود قرار داده تا با همکاری قوه قضائیه این مسئله پیگیری شده و سپرده‌گذاران به حقوق خود برسند.

 

سهامداران آرمان ممنوع الخروج هستند

اما دادستان اهواز امروز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: به علت حجم بالای سپرده گذاران موسسه آرمان در خوزستان، سهامداران این موسسه را ممنوع الخروج کرده ایم.

وی در خصوص مؤسسه آرمان گفت: مشکل این مؤسسه سراسری و کشوری است ولی حجم سرمایه گذاری در این استان حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هست و با توجه به اینکه بیشترین سرمایه گذاری در خوزستان بوده، قاعدتا آسیب بیشتری هم خورده ایم. به این موضوع به صورت جدی ورود کرده و اصلا ساکت ننشسته ایم؛از مسئول شعبه جنوب غرب سئوال پرسیدیم و یکی از استان هایی که سریع ورود پیدا کرد استان خوزستان بود.

حسینی پویا بیان کرد: سپرده گذاران نگرانی هایی برای خروج سهامداران داشتند بنابراین با وجود اینکه هنوز شکایت کتبی به دست ما نرسیده بود به دلیل وخامت موضوع و حجم سرمایه گذاری تمام سهامداران عمده را ممنوع الخروج کردیم.

به گزارش خبرگزاری موج؛ مردم چند ماهی است که شاهد وضعیت نامطلوب سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری هستند که موجی از نگرانی را میان سپرده گذاران این موسسات بوجود آورده در این میان انتشار اخبار ورشکستگی موسسات مالی بر شدت نابسامانی افزوده است. قطعا حل مشکلات این چنینی نه تنها از سرمایه های مادی مردم بلکه سرمایه های معنوی آنان که همان اعتماد متقابل به موسسات مالی نظام بانکی است صیانت می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • پرهام

    سلام پس چطور میشه معاون بانک مرکزی اقای حیدری الان توی تمام سایتا میگه ثامن یا ادغام میشه یا مجوز میگیره بعد یک روز ولی آرمان یاتعاونی وحدت یکماهه کسی جواب نمیده .به نظرتون بانک مرکزی پارتی بازی نمیکنه.پولامونو که ندزدیدیم تواین شهر خاکستان گرمستان کار کردیم پول گذاشتیم اونجا.اگه خوردین پولا رو بگین دیگه .ملتو مسخره کردین.استاندارمون که میگه وقتی پول گذاشتین به ما گفتین که الان پولا رو از ما میخای یعنی کمک کنیم بهتون .اخه یکی بش نیس بگه اگه من رای نمیدادم توهم الان استاندار شهر من نبودی .تو با رای من سمت گرفتی وظیفته که کار مارو انجام بدی

  • مالباخته

    من تمام پول خونمو گذاشتم اونجا مرض افسردگی گرفتم توروخدا تکلیفمونو روشن کنییید واینقدر اخبار ضدونقیض ندید

  • علی

    باسلام.همانطوریکه صحبت ازسرمایه گذاری داخلی وخارجی میشودباوضعیت که برای مردم دراین موسسات
    حادث شده صدمات جبران ناپذیرمالی وروحی برای آنهابوجودآمده.چه بسیارافرادسرشناس که چکشان برگشت شدوچه بسیارخانواده هاوافرادبیماروضعیف وناتوانی که برای امرارمعاش اندک پس اندازخودرابربادرفته
    می بینند.بااین وضعیت امنیت سرمایه گذاری داخلی رویایی دست نیافتنی است.پس ازوزیرمحترم اقتصادورییس بانک مرکزی خواهشمندیم باتعطیلی یاادغام موسسات غیرمجازواحقاق سپرده گذاران وجوهات انان رابرگردانده وضمن پاسخگویی شفاف اعتمادسازی کنند.

  • کیوان

    همش وعده الکی میدن،اینطوری اعتماد مردم نسبت به نظام ضعیف میشه من کارگری کار کردم 15ملیون پول انداختم مطمن هستم پولت رو هاپولی کردن دارن تو اروپا خوش مگذرونن یعنی چه دلیلی داره که پول نمیدن

  • حسین

    سلام. اصلا یکی نیست به این دولت و مسولین و بانک مرکزی بگه اگر پول ارمان پیش شما نیست و ارمان غیر مجازه پس چجوری حسابشو بلوکه کردید.
    آخه بی انصافا بقالی هم بخوتی بزنی همین آقای به اصطلاح استاندار باید مجوز بهت بده
    مگه میشه بانک و موسسه بزنید و پول مردم رو بخورید و بعدش بگید به ما چه !!!!!
    واقعا خیلی بی قانون شده این نظام بانکی ایران
    هیچ جای دنیا چنین چیزی رو نمیبینید.

  • سپرده گدار

    واقعاً باید شرم کنند .الان اگه چهار تا آجر تو به خیابون بریزند یک ساعت بعد شهرداری میاد گیر میده که مجوز دارید؟ ولی این موسسات چند ساله دارن کار میکنند آقایون تازه یادشون افتاده این موسسات رو مجوز ندادن بعد هم چرا آقای روحانی قبل از انتخابات این کار رو نکرد دقیقا گذاشت بعد از انتخابات این کار ها رو انجام بده. یعنی ما مردم پول باد آورده داریم. واقعاً متاسفیم که چطوری دارن با زندگی پر از مشقت و بدبختی ما مردم اینطوری بازی میکنند .باید شرم کنند. خیلی از مردم با این اتفاقاتی که دارند برامون رقم میزنند خسارت های جبران ناپذیر روحی معنوی جانی و جسمی و... خواهند خورد که شاید تا چندین نسل قابل جبران نباشه.بعد با خیال راحت بدون در نظر گرفتن شرایط مردم اینگونه ما رو آزار میدن.کلمات از بیان عملکرد بیخردانه و بسیار بد این مسئولین از خدا بی خبر قاصر است.

  • پرهام

    شاید ثامن مال از ما بهترونه که زود بهش رسیدگی کردن ..به هر حال خوش به حالشون

  • علب

    پولی در کار نیست عاقبت بعدداز چند سال مثل کاسپین خواهد شد

  • فرخ زاد

    واقعا اینهمه ظلم و ستم به مردم سزاواره؟!!!! هیچی نگفتن تا پولا مردم گرفتن حالا میگن مجوز ندارن!!!! وجدان وجود نداره آخه مردم چه گناهی کردن؟!!! کی فکرشو میکرد سالها اینهمه تابلو و دبدبه و کبکبه بدون مجوز بوده؟؟؟ پس مسولین عزیز چکار میکردن که جلوشونو نمیگرفتن؟!!! حالاکه پول مردم بدبختو دزدیدن میگن مجوز نداشتن!!!! خدا رحم کنه به کجا پناه ببریم..... و

  • الهام

    آقاي حيدري معاون نظارتي بانک مرکزي، تکليف ما سپرده گذران آرمان رو که از ما بعنوان موش آزمايشگاهي براي طرح ادغام موسسات بدون مجوزي مانند ثامن استفاده کرديد را روشن کنيد لطفا شهامت پاسخ قطعي به ما رو هم داشته باشيد تا آفرادي مانند آقاي جحازي مدير موسسه آرمان و يا سايت هاي به اصطلاح نا متعارف از اشاعه اخبار کذب امتناع کنند . مي دانستيد شما ها با اين تاخير چه آسيب هاي روحي و رواني به اين سپرده گذران چه پير و جوان تو اين ماه مبارک رمضان وارد کرديد . افراد نامرتبط خبر اميدوار کننده مي دهند شما فقط تکذيب مي کنيد. کاشکي يک دقيقه حال ما رو داشتيد.

  • سمپرده گزار

    ثامن بعد ۱ روز پیام اطمینان به سمرده گزاراش دادن ولی الان یک ماهه ارمان بلاتکلیفه هیچی تزش نمیگن . بانک مرکزی سکوت کرده چرا؟؟؟!

  • مالباخته آرمان

    مارو توی بلاتکلیفی گذاشتین چراهیچ کاری نمیکنید؟آقای حیدری مگه میاد پیامای مارومیخونه ک براش پیام بزاریم!؟اصلاشرایط مارو درک میکنن!!!اول
    زندگی هرچی داشتیم بردن وخوردن خدا ازتون نگذره اینقدربیمسئولیت هستین،

  • مسعود

    موسسه آرمان تعاونی وحدت اصلا اوضاع خوبی نداره.چیزی که من مشاهده کردم اصلا امیدوار کننده نیست.به جرات میتونم بگم هیچ نقدینگی ندارن.معلوم نیست هزاران ملیارد پوله ملت رو چه کردند.میگن ملک و هواپیما خریدیم.خوب الان تکلیفه پول مردم چی میشه؟چقدر مردم باید صبر کنند تا شما املاکتون تبدیل به پول بشه؟یک ماه؟یک سال؟؟چقدر؟؟این تعاونی تنها پول نقدی که روی اون حساب باز کرده همون اقساط وامی هست که بدهکاراش دارن ماهانه پرداخت میکنن که در برابر طلبه صد هزار سپرده گذار بیشتر شبیه شوخیه!!!کارمندهاشون هر روز دارن میان سر کار چایی میخورن و گپ میزنن و میخندن حقوقشون رو هم میگیرن مردم مالباخته هم مراجعه میکنن هیچ خدماتی بهشون ارائه نمیشه و کارمندها هم در برابر سوالات مردم و ابهاماتشون فقط اظهار بی اطلاعی میکنن.بله اینه پاسخ اعتماد مردم به مجموعه ای فاسد و ناکارمد و بی مسئولیت

  • مالباخته

    امروز خیلی واضح تو اخبار سراسری اعلام میکنه موسسه بدون مجوز ثامن در شرف ادغام با موسسه معتبر دیگری میباشد. چرا استاندار و نمایندگان مجلس ب سپرده گذاران ثامن جواب سربالا نمیدن ؟چرا به آنها خرده نمیگیرن ک اون موقع ک سپرده گذاری میکردین از ما اجازه گرفتین ک حالا پولتونو از ما میخواین؟چرا اینجور جوابا رو ب اونها نمیدن؟ب کی قسم بخورم از بس شب و روز تو این سایتا میچرخم دیگه وقت هیچ کاری رو ندارم رو زندگیمم تاثیر گذاشته با همسرم دعوام میشه با اینکه اون بنده خدا هیچ گناهی نداره زندگیم داره از هم میپاشه وقتی فکر میکنم با چ بدبختی این پولو بدست آوردیم خیلی عصبی میشم ، من 12 تومن داشتم شاید واسه خیلیا پوله ناچیزی باشه ولی قرار بود بعد 5 سال ک از زندگی مشترکم میگذره ی واحد دو خوابه رهن کنم یک سال از کرایه دادن راحت شم . بخدا از همه چی ناامید شدم .اصلا حوصله همسر بیچارمو ندارم . چرا هیچ کس ب داد آدمایی مث من نمیرسه؟ مسئولین اصلا فکرشون نمیرسه ک خانواده هایی مث من سر 12 تومن زندگیش بهم بریزه

  • مالباخته

    اولا کسی اطلاع نداد ک موسسه آرمان غیرمجازه درثانی اگرم غیرمجازه تفاوتی با ثامن نداره اونم گفتن غیرمجازه ، پس چرا در عرض یک روز ساماندهی شد؟ چ فرقی داره مگه؟

  • مال باخته

    سلام من باهزاربدبختی وفلاکت نتیجه 30سال زحمتم گذاشتم توی این موسسه 7سرعایله دارای 3دانشجوویک دانش آموزخودم دارای چندین بیماری پرهزینه بایدچکارکنم به کی روبزنم ازکی قرض وبرای چه مدت بگیرم همش دروغ وعدهای الکی آقایان کاربه مردم نمیدن اگه کسی هم بخوادآبرومندانه زندگی کنه اینطورجلوش میگیرن بنازم به این مملکت داری چقدراینا دلسوزمردمند آقای سیف ازهرکه می ترسه یک شبه مجوزمیده اما به نماینده خرمشهرمیگه مشکل آرمان به بانک مرکزی مربوط نیست فقط ازمردم رای میخوان برای مشروعیت وگرفتن پست ومقام

  • مریم ستایش


    باسلام
    اياكسي نيست جواب درستي به مردم كه درموسسه آرمان يا توسعه تمام سرمايه ودارايي هاي خودرا دراين موسسه سپرده گذاري كردند يك جواب درست ومنطقي به اين مردم بدهندبنده يك وام ازمحل كارخودگرفتم وبخاطراينكه حقوقم جواب گوي زندگيم نبوده وهميشه شرمنده خانوادم بودم اين مبلغ را نزد موسسه آرمان يا همان توسعه سپرده گذاري كردم حال خواهشمنداست كسي تا حالا جواب درست حسابي ومنطقي به اين مردم رانداده است كه كي مي توانند سپرده خودرابرداشت كنندوآيامشكل مردم كي حل مي شود
    نظر شما

  • خوزستانی

    اقای رییس جمهور شماکه میای اهواز شعار میدادی من همراه مردم خوزستان هستم پس الان کجاید؟؟اون وقت به رای مردم خوزستان نیاز داشتی الان چرا پاسخگوی مشکلات مردم خوزستان نیستی
    اب کارون بردید نفت گاز بردید بخدا این پولا حاصل عرق ریختن مردم توگرما 50درجه است

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه