English

همزمان با سالروز شهادت حضرت علی (ع) صورت گرفت

اجرای طرح دست‌های مهربانی توسط اداره اوقاف شهرستان مینودشت

در سالروز شهادت مولای متقیان طرح دست‌های مهربانی توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مینودشت اجرا شد.

اجرای طرح دست‌های مهربانی توسط اداره اوقاف شهرستان مینودشت

به گزارش خبرگزاری موج، انفاق و بخشیدن بخشی از مال انسان در راه خدا برای کمک به محرومان و مستمندان و یکی از توصیه‌های دینی است که در کتاب سعادت‌بخش و زندگی‌ساز قرآن کریم که بزرگ‌ترین معجزه الهی پیامبران بوده است نیز بارها بر آن تاکید شده است.

اصطلاح اِنفاق در قرآن و کتب اسلامی به معنی بخشش مال به فقیران برای کسب رضای خداست و در نزد عارفان به منزله کمال بخشش است به طوری که آیت‌الله طباطبایی در تفسیر این آیات انفاق را جزو حق‌الله و حق‌الناس می‌داند و بر دو دسته می‌شمارد که انفاق واجب مانند زکات، خمس و کفاره گناهان بوده و انفاق مستحب مانند صدقات، بخشش‌ها و وقف‌هاست که واجب نیستند اما توصیه اکیدی نسبت به آنها شده است.

 یکی از مهم‌ترین دلایل اصلی تاکید بر انفاق، تعدیل ثروت‌ها، کم کردن فاصله طبقاتی و ایجاد برادری بین مسلمین است که علاوه بر اینها برکات و فواید بسیار دیگری برای خود شخص انفاق کننده نیز دارد.

از این رو اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مینودشت که مسوولیت اجرایی این اداره در چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه را برعهده دارد، با برنامه‌ریزی و تدارک طرحی با عنوان طرح دست‌های مهربانی تلاش کرده است در این ماه مبارک به سهم خود علاوه بر اجرای رسالت‌های سازمانی در انجام وظایف خطیر انسانی و دینی خود نیز مقش موثری هر چند کوچک ایفا کند.

این طرح که از سوی ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها در طول سال و در ایام مختلف از جمله عید نوروز، بازگشایی مدارس و ماه مبارک رمضان اجرایی می‌شود به این شکل است که از طریق موقوفات و انفاق خیرین برای نیازمندان واقعی بسته‌های غذایی آماده تهیه شده و به صورت مخفیانه به خانواده‌های نیازمند تقدیم می‌شود.

امروز و همزمان با شهادت حضرت مولی‌الموحدین امام علی (ع) رئیس و پرسنل اوقاف و امور خیریه شهرستان مینودشت به همراه  امام جمعه این شهرستان در ادامه اجرای این طرح اقدام به جمع‌آوری و توزیع این بسته‌های غذایی میان نیازمندان و محرومان کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه