English

فرمانده انتظامی استان گلستان

بیش از ۲ تن مواد مخدر سال جاری در گلستان کشف شد

فرمانده انتظامی استان گلستان از کشف دو تن و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سال جاری خبر داد.

بیش از ۲ تن مواد مخدر سال جاری در گلستان کشف شد

به گزارش خبرگزاری موج، نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی‌اکبر جاویدان در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی استان، اعتیاد را یکی از مشکلات و چالش‌های عمده جوامع انسانی عنوان کرد و اظهار کرد: مسئله مواد مخدر و اعتیاد بسیاری از جوامع امروزی را با تهدیدات جدی مواجه کرده است.

وی از کشف بیش از دو تن و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: کشف این مقدار مواد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۹۰ درصد رشد داشته است.

جاویدان بابیان اینکه همه‌ساله هزینه‌های زیادی صرف مبارزه با مواد مخدر می‌شود، افزود: همه سازمان‌ها و نهادها بایستی در حوزه مبارزه با مواد مخدر حساسیت بیشتری به خرج داده و با متولیان امر در این حوزه همگام شوند.

فرمانده انتظامی استان گلستان، ضرر و زیان مصرف مواد مخدر را تنها متوجه فرد معتاد ندانست و گفت: آثار زیان‌بار مصرف مواد مخدر برای جامعه نیز بوده و جامعه‌ای که جوانان آن معتاد باشند مطمئناً در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی دارای عقب‎ماندگی‌های زیادی خواهد بود.

جاویدان با تأکید بر اینکه اعتیاد به مواد مخدر حدومرز نمی‌شناسد و همه‌روزه تعداد زیادی از جوانان به علت عدم آگاهی به سمت‌وسوی مواد مخدر روی می‌آورند، تصریح کرد: کاهش سن مصرف‌کنندگان مواد مخدر امروزه نگران‌کننده است.

وی اعتیاد را سرمنشأ بسیاری از جرائم و آسیب‌ها در جامعه دانست و افزود: رابطه اعتیاد با مسائل اجتماعی ارتباطی دوجانبه است، از یک‌سو اعتیاد جامعه را به رکود و انحطاط کشانده و از طرف دیگر پدیده‎ای است که ریشه در مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه دارد.

جاویدان ادامه داد: گرایش فرد به سمت مواد مخدر موجب کاهش اخلاقیات و ارزش‌های معنوی و اجتماعی شده و از این طریق زمینه بروز جرائم و آسیب‌ها در جامعه ظهور پیدا می‎کند.

وی از موفقیت‌های پلیس در حوزه مقابله با مواد مخدر خبر داد و گفت: مقابله با مواد مخدر در ناجا یک انگیزه اعتقادی و جهادی است.

فرمانده انتظامی گلستان در پایان با تأکید بر نقش بسیار مهم خانواده در آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی از عواقب سوءمصرف مواد مخدر از آنان خواست فرزندان خود را از عواقب سوء مواد مخدر آگاه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه