English

عضو منتخب شورای شهر اهواز در گفتگو با خبرگزاری موج؛

شورای پنجم با شهردار ضعیف کار نمی کند/ اهواز به ظرفیتی چون "قالیباف" نیازمند است

از شهرداری که بخواهد گرایش ها و مسائل سیاسی را در عملکردش دخالت دهد "استقبال نمی کنیم"، چون هرکس گرایش خاص خود را دارد.

شورای پنجم با شهردار ضعیف کار نمی کند/  اهواز به ظرفیتی چون "قالیباف" نیازمند است

 به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، منتخب شورای پنجم شهر اهواز و سرلیست "تلاشگران صادق"(جمنا)  در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج خوزستان در رابطه با انتخاب شهردار آینده کلانشهر اهواز گفت: انتظاری که جامعه از شورای کنونی  دارد در دو موضوع مهم خلاصه می شود، اول: حرکت در فضای سالم و مبتنی بر قانون، عدم ورود به زد و بندها و دوری از شائبه هایی که درباره شوراهای سابق در افکار عمومی وجود دارد و دوم: انتخاب شهردار خوب و کارآمد.

"محمد جعفر فلسفی" با بیان اینکه اعتماد مردم اهواز به منتخبان شورای پنجم ، پیام واضحی برای ترجیح افراد پاکدست و با تجربه که دغدغه آنان جز خدمت به مردم نیست، افزود: از آنجایی که شهر اهواز با انبوهی از مشکلات مواجه است شورای منتخب به این باور رسیده است که  مر قانون را اعمال و با "شهردار ضعیف" کار نکند، بالطبع کسی می تواند با این مشکلات مقابله کند که در حد و اندازه های یک کلانشهر توانمند بوده و با داشتن ذکاوت لازم ظرفیت های خوبی به لحاض تجربی-عملی داشته باشد. 

فلسفی یکی از مهمترین ابعاد انتخاب شهردار را فساد ستیزی شخص عنوان کرد و افزود: مساله دیگری که در انتخاب شهردار برای ما قابل اعتناست، بُعد "فساد ستیزی" آن مدیر است که باید برنامه ای در این راستا داشته باشد؛ همان گونه که مستحضرید با محیطی روبرو هستیم که زمینه های فساد در آن وجود دارد و مردم از این قضیه به شدت ناراحت و گله مند هستند؛اعتباراتی که شهرداری دریافت می کند بسیار کم است و در عین حال با فساد اداری- مالی  بنیه اقتصادی شهرداری اهواز نحیف تر شده است؛ لذا هر مدیری که برنامه خوب و مدونی برای مبارزه با این مشکل داشته باشد از امتیاز بالایی برای تصدی منصب شهردار اهواز برخوردار خواهد شد.

نفر اول انتخابات شورای شهر اهواز بیان کرد: تعاملات درون استانی و برون استانی شهردار، داشتن ارتباط خوب با بخش خصوصی و دولتی، مشارکت بخش خصوصی، دستگاه ها و نهاد هایی که کار اقتصادی انجام می دهند و توانمندی لازم را برای ورود به مشارکت ها و کمک به عمران شهری دارند از مهمترین ویژگی های ما برای تایید گزینه شهرداری اهواز است.

فلسفی در رابطه با استفاده از چهره های سیاسی برای تصدی شهرداری اهواز، اظهارکرد: شهرداری یک نهاد خدمت رسان است و به معنای محض خود سیاسی نیست،اما در رابطه با دخالت دادن گرایش های سیاسی در عملکرد باید بگویم از شهرداری که بخواهد گرایش ها و مسائل سیاسی را در عملکردش دخالت دهد "استقبال نمی کنیم"، چون هرکس گرایش خاص خود را دارد و این گرایش محترم است اما برای ما تدین، انقلابی و ولایتمدار بودن و ویژگی مهم داشتن روحیه جهادی شرط است، هر گزینه ای که این ویژگی ها را داشته باشد بالطبع می تواند در دایره  گزینه های شهرداری اهواز مطرح شود.

این عضو منتخب شورای شهر اهواز در باره گمانه زنی های  مطرح شده درباره احتمال انتخاب "قالیباف" به سمت شهردار اهواز افزود: این زمینه بین منتخبین شورای شهر اهواز وجود دارد که از چهره های مطرح و ملی برای تصدی مسوولیت شهرداری استفاده کنند، قطعا شخصی مثل "محمد باقر قالیباف" گزینه مطرحی است و کسی در توانمندی ایشان تردید ندارد اما با توجه به اینکه ایشان چهره ای ملی هستند به نظر می آید جایگاه های کشوری زیادی برای استفاده از ظرفیت ایشان مطرح باشد، البته باید صبر کرد و دید که در دو ماه آینده چه اتفاقی می افتد زیرا هم مسوولان طراز اول کشور ایشان را مدنظر دارند و هم شهر اهواز به این ظرفیت نیازمند است. 

محمد جعفر فلسفی با اعلام اینکه منتخبین شورای پنجم منتظر تایید نهایی انتخابات هستند تا بعد از آن به صورت طبیعی روی بعد شاخص ها و مصادیق ورود کنند، عنوان کرد: در بحث شاخص ها  به صورت کمی و کیفی به قضیه ورود خواهیم کرد و گزینه های را در دایره بومی و غیربومی بررسی می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • علی حزباوی

    لطفا هرطوری ک شده دکتر قالیباف رو شهردار اهواز کنید تا اهواز از این همه مشکلات خلاص شود

  • داود

    قطعا مردم اهواز از تفکرات امثال قالیباف و همفکرانش برای ساختن شهر اهواز نا راضی خواهند بود . آقایان در هنگام انتخابات به مردم نگفتند حامی چه تفکری هستند . لطفا عقاید شخصی خود را خوراک مردم نکنید و از تریبون خودتان سو استفاده نکنید رای مردم حق الناس است . شهرداری یک پایگاه سیاسی نیست لطفا بدنبال ساختن و آبادانی و نشاط شهر باشید .ف

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه