English

نماینده ولی‎فقیه در گلستان

مهمترین عمل صالح مسوولان تغییر دادن وضع اقتصاد و اشتغال است/ ایران اجازه تعرض به جاهلان دور از حقیقت اسلام را نمی‎دهد

نماینده ولی‎فقیه در گلستان خطاب به مسوولان دستگاه‎های اجرایی تاکید کرد: مسوولان به پشت‎میزنشینی و امضا کردن اکتفا نکنند، این عمل صالح نیست، مهمترین عمل صالح مسوولان تغییر دادن وضع اقتصاد و اشتغال است.

مهمترین عمل صالح مسوولان تغییر دادن وضع اقتصاد و اشتغال است/ ایران اجازه تعرض به جاهلان دور از حقیقت اسلام را نمی‎دهد

به گزارش خبرگزاری موج، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان گلستان در سال 1396 اظهار کرد: مهمترین عمل صالح این است که دست به دست یکدیگر دهیم و استان را پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه پشت‎میزنشینی مسوولان و امضا کردن عمل صالح نیست، تصریح کرد: عمل صالح مسوولان این است که استان را پیش ببرند و این استان را تکان دهد و مردم احساس کنند که اوضاع و احوال آنها تغییر کرده و اقتصاد و اشتغال بهتر شده است اینها جزو عمل صالح محسوب می‎شود.

*ایران اجازه تعرض به جاهلان دور از حقیقت اسلام را نمی‎دهد

نماینده ولی‎فقیه در گلستان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در تهران گفت: ملت، مسوولان، سربازان گمنام امام زمان، نیروهای نظامی و انتظامی و سپاه هوشیار هستند ملت ایران نیز هوشیار است و به توفیق الهی اجازه نخواهند داد کشور مورد تعرض نیروهای جاهل و دور از حقیقت اسلام قرار بگیرد و شر عوامل تروریستی و شر کسانی که از این افراد پشتیبانی می‎کنند از کشور کم خواهد کرد.

نورمفیدی با بیان اینکه ماه رمضان ماه عبادت و تزکیه باطن و روح است، افزود: تکلیف بر همه ما معلوم شده تا به تقوای الهی دست پیدا کنیم، تقوا مهمترین سرمایه‎ای است که باید در زندگی دنیوی آن را کسب کنیم.

وی بیان کرد: تقوا مهمترین سرمایه‎ای است که به عنوان زاد و توشه آخرت انسان محسوب می‎شود روح انسان ممکن است آلوده شود بنابراین باید نسبت به این آلودگی که بدترین آلودگی است خود را تزکیه کنیم و این تزکیه در رفتار، گفتار و کردار و اخلاق ما نمایان شود.

* اگر ارتباط انسان با خدا مستحکم‎تر شود بسیاری از گرفتاری‎ها حل خواهد شد

نماینده ولی‎فقیه در گلستان افزود: عبادت کردن و برقراری ارتباط با خدا و در مقابل او خضوع کردن بسیاری از آلودگی‎های روحی و جسمی انسان را می‎زداید، یکی از فلسفه‎های مهم عبادت این است که روح و باطن انسان را از آلودگی تطهیر کند، ماه رمضان چنین ماهی است لذا اگر به خودمان علاقمند هستیم باید به فکر خودمان باشیم.

نورمفیدی گفت: با ارتباط خوب با خدا برقرار کردن تطهیر باطنی را برای خودمان به دست آوریم شبها و سحرهای ارزشمند ماه رمضان را توجه کنیم سحرگاه ماه رمضان از نگاه قرآن و اسلام فضای خاصی را برای انسان به وجود می‎آورد.

وی بیان کرد: سحرخیزی آنقدر مهم است که خداوند به پیامبر (ص) می‎فرمایند نیمه شب بلند شو و نماز شب به جای آور تا به مقام محمود دست پیدا کنی، بنابراین اگر ریشه سرچشمه درست شود و ارتباط انسان با خدا مستحکم‎تر شود بسیاری از گرفتاری‎ها حل خواهد شد.

*روزه گرفتن باید سازنده باشد/باید از تفکر معصیت امساک کرد

نماینده ولی‎فقیه در گلستان یکی از ضروریات ماه رمضان را در امساک کردن برشمرد و گفت: ماه رمضان بیش از چند روز نیست اگر کسی مسافر و یا مریض باشد روزه گرفتن بر آنها واجب نیست ولی باید کفاره آن را بپردازیم.

نورمفیدی با اشاره به اینکه روزه گرفتن را باید با میل و رغبت گرفت، ابراز کرد: روزه گرفتن امر و فرمان الهی است اگر کسی با میل و رغبت روزه بگیرد خیلی به نفع‎اش است.

وی با تاکید بر اینکه روزه گرفتن باید سازنده باشد، گفت: روزه گرفتن تنها در گرسنگی یا تشنگی نیست باید فکر و روح انسان در این یک ماه روزه باشد حتی باید از تفکر معصیت امساک کرد اهمیت این موضوع از امساک کردن در خوردن و آشامیدن بیشتر است.

* از مسلمانی نباید فقط ظواهر آن را عمل کنیم

نماینده ولی‎فقیه در گلستان بر لزوم رعایت اخلاق اسلامی در رفتار و کردار تاکید کرد و افزود: گاهی اوقات نمی‎توانیم دیگران را بپذیریم که این با اخلاق اسلامی سازگاری ندارد چرا باید عدم پذیرش از یکدیگر روز به روز بیشتر شود و بر فضای زندگی و روابط حاکم شود.

نورمفیدی با تاکید بر اینکه از مسلمانی نباید فقط ظواهر آن را عمل کنیم، گفت: گاهی انسان فقط به ظواهر چسبیده و می‎خواهد فقط ظواهر را صفا دهد در حالی که منشأ انسان دل است دل باید درست شود اگر دل انسان پاک نشود و با ناپاکی از دنیا رخت بربندد در مورد آخرت باید وحشت کند.

وی گفت: اگر درصدد پاک شدن سرچشمه نباشیم و با ناپاکی از دنیا برویم ظواهری که حفظ کردیم در سرای آخرت به کارمان نمی‎آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه