English

مدیرکل محیط زیست گلستان

۴ مدرسه طبیعت در استان گلستان احداث می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان از احداث ۴ مدرسه طبیعت در استان گلستان خبر داد و گفت: در بیشتر شهرستان‌ها و مدارس استان گلستان آموزش‌های محیط زیستی ارائه می‌شود.

۴ مدرسه طبیعت در استان گلستان احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، اسماعیل مهاجر ظهر امروز در دیدار کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان در هفته محیط زیست با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: محیط زیست کشور در 4 مبحث کلی فعالیت می کند، یک بحث محیط زیست طبیعی است که بیشتر در عرصه‌های سرزمینی تحت عنوان پارک‌های ملی، تالاب‌ها، دریاها و حفاظت از حیات وحش فعالیت دارند.

وی افزود: 8 هزار کیلومتر مربع از استان گلستان صحرا و گرم خشک است و هم مراتع لب‌شور و هم آب‌های لب‌شور داریم و دریا، خلیج، ارتفاعات بلند مانند شاهوار با 3900 متر ارتفاع داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان تصریح کرد: 452 هکتار جنگل در استان گلستان داریم و 10 درصد از عرصه‌های طبیعی گلستان تحت مدیریت محیط زیست گلستان است که 110 هکتار جنگل را با 137 نفر محیط بان مدیریت می‌کنیم و در هر شیفت 70 نفر حضور دارند.

مهاجر اظهار کرد: 25 کارشناس و 900 واحد صنعتی فعال غیر از دامداری و مرغ‌داری داریم و 34 محیط‌بانی داریم که 30 تا از آن‌ها فعال است و از نظر نیروی انسانی و بضاعت مالی، با سختی فعالیت می‌کنیم.

وی ادامه داد: قسمت دوم هم بحث محیط زیست انسانی است که بخش صنعت و کنترل و کاهش آلودگی‌ها در این بخش است و همه صنایع ما باید توسط 25 کارشناس هر روز، هر ماه و هر سال بررسی شوند تا آلودگی ما را به خطر نیندازد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان تصریح کرد: 22 استان کشور درگیر ریزگرد است و باید لحظه به لحظه پایش شوند تا خسارت‌ها گسترش نیابد و بیشتر شهرک‌های صنعتی ما تصفیه‌خانه دارند اما ممکن است برخی شهرک‌ها دچار مشکلات فنی باشند که آن‌ها هم در حال رصد هستند.

وی با بیان این که استقرار صنایع نو ظهور بخش دیگر محیط زیست انسانی است، گفت: 34 شرکت بزرگ استان در حال ارزیابی محیط زیستی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان ادامه داد: کارهای پژوهشی، چاپ کتاب‌های مختلف، آموزش و فرهنگ‌سازی هم فعالیت داریم و در دبیرستان و دانشگاه‌ها آموزش‌های محیط زیستی داریم. و در استان گلستان حدود چه4ار مدرسه طبیعت در حال احداث است و در بیشتر شهرستان‌ها و مدارس هم آموزش‌های محیط زیستی ارائه می‌شود.

مهاجر با بیان این که سمن‌های محیط زیستی استان روز به روز در حال افزایش است، گفت: از روزی که وارد محیط زیست شدیم، در برنامه‌های کاری و رفتاری ما تعامل با صنعت و افزایش آگاهی مردم سرلوحه است و امسال کمترین زباله‌ریزی توسط مردم و مهمان‌ها را در سطح دریا و جنگل‌ها داشتیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه