English

آیت‌الله مکارم شیرازی:

روابط نامشروع منشأ بسیاری از بی‌نظمی‌های اجتماعی است/ لزوم اهتمام به مبانی دینی در ماه رمضان

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه روابط نامشروع منشأ بسیاری از بی‌نظمی‌های اجتماعی است گفت: اگر دستورات اسلامی رعایت شود، این همه آلودگی‌های جنسی پیدا نمی‌شود و عواقب این مسائل، فروپاشی خانواده‌ها و بیماری‌های غیرقابل درمان است.

روابط نامشروع منشأ بسیاری از بی‌نظمی‌های اجتماعی است/ لزوم اهتمام به مبانی دینی در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی شامگاه پنجشنبه در برنامه «چشمه معرفت» که از شبکه سوم سیما پخش شد، با اشاره به اینکه بحث ما در ادامه تفسیر دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه در ارتباط با پیشگیری از گناه در اسلام بود، اظهار کرد: یکی از مسائلی که در اسلام درباره آن سخت گیری شده، مسئله ارتباطات جنسی نامشروع است.

وی با بیان اینکه بسیاری از بی نظمی‌های اجتماعی از ارتباطات جنسی نامشروع سرچشمه می‌گیرد، تصریح کردند: این مسئله در متلاشی شدن خانواده‌ها و افزایش طلاق تاثیر مستقیمی دارد.

این مرجع تقلید افزود: خدای ناکرده زن و مرد در فضای مجازی با کسی ارتباط برقرار می‌کنند و آرام آرام این مسئله روشن و منجر به طلاق می‌شود در حالی که زمان زیادی هم از ازدواج آنها نگذشته است.

وی افزود: گاهی زوج‌های جوان بعد از آنکه صاحب فرزندی شدند، طلاق می گیرند، این فرزند بی سرپرست چه سرانجامی خواهد داشت؛ ممکن است مبدل به یک موجود انتقام‌گیر از جامعه شود یا مفاسدی دیگری را ایجاد کند.

آیت الله مکارم شیرازی فرزندان نامشروع را یکی از عواقب بسیار شوم روابط جنسی نامشروع عنوان کرد و گفت: فرزندان نامشروع به طور بالقوه آمادگی برای تبدیل شدن به یک انسان جنایتکار دارند؛ در بعضی از کشورها برای جلوگیری از افزایش فرزندان نامشروع برنامه ریزی خاصی کردند چراکه مشاهده کردند در بسیاری از پرونده‌های جناحی، پای یکی از فرزندان نامشروع وجود دارد.

وی گسترش بیماری‌های غیرقابل درمان را یکی دیگر از عواقب شوم روابط جنسی دانست و اظهار کرد: بخش عمده ابتلای به بیماری ایدز از ارتباط‌های نامشروع سرچشمه می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اسلام دارای برنامه حساب شده برای پیشگیری از روابط نامشروع است، گفت: اسلام می‌گوید زن و مرد نامحرم در یک خانه تنها نباشند؛ این کار حرام است زیرا در خانه‌ای که زن و مرد نامحرم تنها هستند، جای وسوسه شیطان است و بر این اساس تأکید می‌کند با خروج از آن محل، پیشگیری از گناه شود.

وی افزود: اگر این دستورات اسلامی رعایت شود، این همه آلودگی‌های جنسی پیدا نمی‌شود که عواقب آن فروپاشی خانواده‌ها و بیماری‌های غیرقابل درمان است.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه گناهان کوچکتر موجب گناهان بزرگتر می‌شود، ابراز کرد: اسلام بر پرهیز از انجام گناهان کوچک تاکید می‌کند تا گرفتار گناهان بزرگتر نشویم؛ گاهی طبیب دستور درمانی به بیمار می‌دهد که شاید اهمیت چندانی نداشته باشد اما برای پیشگیری از آلودگی بیشتر به بیماری موثر است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: برنامه‌های اسلام حساب شده است، قدر این اسلام را بیشتر بدانیم و به تعلیمات دینی در ماه رمضان بیشتر آشناتر شویم تا راه نجات را در این دنیا پرغوغای امروز پیدا کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی