English

امام جمعه کردکوی

دشمن امروز به درون خانه ها نفوذ کرده است/ امام راحل دوستدار وحدت بود

امام جمعه کردکوی با بیان اینکه امروز دشمن به درون خانه های ما نفوذ کرده است، یادآور شد: اگر روزی هنگام بیرون رفتن فرزندان از خطرات بیرونی نگران بودیم امروز دشمن به درون خانه های مردم نفوذ کرده است که مردم باید توجه بیشتری داشته باشند.

دشمن امروز به درون خانه ها نفوذ کرده است/ امام راحل دوستدار وحدت بود

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام موسی شاعری ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه کردکوی، با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، ضمن قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: پیامبر (ص) فرمودند بهترین کار در ماه رمضان ترک گناه است، از این رو انسان در این ماه باید از اعمال، نیت ها، فکر و ... مراقبت کند تا تمام وجود انسان خدایی شود.

وی بر بیدار شدن در سحرهای ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: دین اسلام دین اجبار و اصرار نیست از این رو گفته شده است اگر هنگام افطار گرسنگی بر روزه دار غالب شده است ابتدا افطار کند سپس نماز را اقامه کند.

امام جمعه کردکوی با تاکید بر اینکه مردم از ماه مبارک رمضان نهایت بهره را ببرند، تصریح کرد: اگر روزه داری با بی حالی و بدون رغبت باشد روزه آن ارزشی که باید داشته باشد را ندارد زیرا روزه داری باید با رغبت و اراده باشد و فرد بتواند در برابر هوی و هوس ایستادگی کند.

شاعری ضمن تسلیت سالگرد ارتحال امام (ره) و با گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد، اذعان کرد: 15 خرداد حرکت بزرگ مردم ایران بود که به فرمان امام راحل به مقابله با طاغوت برخاستند و حماسه آفریدند.

وی با بیان اینکه تفکر امام راحل از همان ابتدا حکومت اسلامی بود، تصریح کرد: امام راحل با حکومت شاهنشاهی مخالف بود و اعتقاد داشت در کشور شیعه نشین  و کشور امام زمان (عج) نباید حکام بی دین و جاهل حکومت کنند که با همت مردم ایران کشور، اسلامی شد.

امام جمعه کردکوی بیان کرد: اگرچه کشورمان کشوری اسلامی است اما هنوز با اخلاق و روابط اسلامی فاصله داریم که امید است به برکت خون شهدا، وجود ماه های پربرکتی همانند رمضان و محرم این خلاء نیز پر شود.

شاعری با بیان اینکه امام راحل به وحدت کلمه توجه داشت، گفت: متاسفانه در تبلیغات و مناظرات انتخاباتی مسائلی مطرح شد که مردم را ناراحت کرد زیرا ایران کشور قرآن کریم، دین اسلام و امام زمان (عج) است.

وی با بیان اینکه امام راحل دوستدار وحدت  و مخالف اختلاف بود، با اشاره به حوادث کشورهای اسلامی اعم از عراق، یمن و امثال آن افزود: امام راحل طرفدار مستضعفان بود قطعا اگر امروز حضور داشت با مشاهده وضعیت کشورهای اسلامی ناراحت و اندوگین می شدند.

امام جمعه کردکوی با اشاره به انتخاب هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: امید است این افراد دست به دست یکدیگر بدهند و هر چه زودتر مشکلات معیشت و اشتغال مردم را حل کنند و اوضاع بهتری را برای مردم رقم بزنند.

شاعری با بیان اینکه امروز دشمن به درون خانه های ما نفوذ کرده است، یادآور شد: اگر روزی هنگام بیرون رفتن فرزندان از خطرات بیرونی نگران بودیم امروز دشمن به درون خانه های مردم نفوذ کرده است که مردم باید توجه بیشتری داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه