English

معاون عمران شهرداری اصفهان:

حفظ معماری اصیل ایرانی در پروژه های عمرانی اولویت دارد/ عمل به شعار اقتصاد مقاومتی دغدغه مدیران عمران شهری

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان پروژه های انجام شده در سطح اصفهان را از نظر شاخص کیفیت و کمی از دیگر پروژه های کشوری بالاتر دانست و افزود: در اجرای پروژه های مهم عمرانی مسائل مربوط به معماری اصیل ایرانی و زیرساختی با هم در نظر گرفته می شود.

حفظ معماری اصیل ایرانی در پروژه های عمرانی اولویت دارد/ عمل به شعار اقتصاد مقاومتی دغدغه مدیران عمران شهری

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مظفر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: وظیفه شاخص معاونت عمرانی اجرایی کردن تمام پروژه های مختلف و مرتبط با شهرداری از جمله تقاطع، فرهنگسرا،  پارک سازی، مباحث ترافیکی و... می باشد که صددرصد این پروژه ها توسط معاونت عمران اجرایی می گردد.

وی با بیان این نکته که 2 مدیریت برای انتخاب پیمانکار ، نظارت و اجرای پروژه ها در این معاونت تعریف شده است، گفت: معاونت عمران از لحاظ نرم افزاری نیز سعی در ارتقاء کیفیت خدمات خود نموده است به صورتی که توانسته تمام بایگانی، گردش کار سیکل آزمایشگاه ها را از حالت کاغذی به الکترونیکی تبدیل کند و از بخش اتوماسیون اداری فقط مباحث مالی آن به صورت سند کاغذی می باشد چرا که مجوز الکترونیکی شدن آن از مراتب بالاتر صادر نگردیده است.

وی پروژه های انجام شده در سطح اصفهان را از نظر شاخص کیفیت و کمی از دیگر پروژه های کشوری بالاتر دانست و افزود: در اجرای پروژه های مهم عمرانی مسائل مربوط به معماری اصیل ایرانی  و زیرساختی با هم در نظر گرفته می شود بعنوان مثال پل 25 آبان در راستای عمل به شعار اقتصاد مقاومتی نخستین پل در مدیریت شهری است که با روشی اجرا شد که در هزینه های آن بسیار صرفه جویی گردید که این امر به خاطر ریسک پذیری بالای مهندسان این حوزه می باشد که امید است در بسیاری از پروژه ها شاهد آن باشیم .

معاون عمران شهری شهردای کل بودجه این ارگان در سال گذشته را 2 هزار و 650 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سهم بودجه های عمرانی از آن 2 هزار و 100 میلیارد تومان بوده که این میزان بودجه شامل حقوق و دستمزد کارگران نیز می گردد و خالص بودجه هزینه شده برای این بخش حدود 950 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود.

ایرج مظفر پروژه های قطار شهری ، نمایشگاه بین المللی و سالن همایش های بین الملی امام خامنه ای را از شاخص ترین پروژه های عمرانی سال گذشته شهرداری برشمرد و گفت : از میزان خالص بودجه عمرانی مبلغ 400 میلیارد تومان با توجه به اهمیت بحث روان سازی ترافیک به پروژه قطار شهری اختصاص داده شده و ایستگاه های آن نیز یکی پس از دیگری در حال تکمیل است و پیش بینی می شود که تا پایان نیمه اول امسال قطار شهری به ایستگاه میدان آزادی برسد که این کار می تواند سهم عمده ای در کاهش بار ترافیکی شهر داشته باشد .

وی در مورد پروژه های عظیم در حال ساخت در اصفهان گفت : 44 پروژه شاخص در کلان شهر اصفهان طی دو سال اخیر اجرا شده است که هر کدام از آن ها متشکل از چند پروژه کوچکتر است مانند پروژه میدان امام علی ( ع ) که در ظاهر یک پروژه است در صورتی که 14 پروژه دیگر در دل آن پروژه در حال انجام است یا پروژه سالن همایش های بین المللی که 16 پروژه در ذیل آن در حال انجام است.

معاون عمران شهری شهرداری گفت : این پروژه از سال 94 تا به امروز پیشرفت 41 درصد این پروژه به 65 درصد ارتقاء پیدا کرده است و  450 میلیارد تومان کل بودجه در نظر گرفته شده برای تکمیل پروژه سالن همایش های بین المللی امام خامنه ای می باشد که 100 میلیارد تومان آن را دولت باید به شهرداری پرداخت می کرد که اگر وعده دولت در این مورد محقق شود 10 الی 11 ماه بعد سالن اصلی و محوطه سازی این ابرپروژه به اتمام میرسد و قابل بهره برداری خواهد بود.

مظفر با بیان این نکته که به طور متوسط امسال 600 پروژه توسط این معاونت اجرایی می شود تصریح کرد : 8 پل از ابرپروژه میدان استقلال را این معاونت در 10 ماه اجرا کرده و فاز دوم این پروژه بزرگ نیز به یاری خداوند عید سعید فطر به بهره برداری می رسد.

وی حلقه چهارم ترافیکی شهرداری اصفهان را از دیگر اولویت های شهرداری اصفهان برشمرد و گفت : به طور مثال بزرگراه شهید خرازی ظرفیت تردد 5 هزار خودرو را در هر ساعت داشته اما در حال حاضر 7 هزار خودرو در هر ساعت در این بزرگراه تردد می کند که مشکلات ترافیکی فراوانی را باعث گردیده است.

معاونت عمرانی شهرداری اصفهان مدیریت آبهای سطحی بوسیله ساماندهی اَنهار ( مادی ها ) را یکی از اقدامات شهرداری اصفهان در هدایت آبهای سطحی به این مادی ها دانست و گفت : سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان کمیته ای به نام احیای مادی های کلان شهر اصفهان تشکیل شود تا به احیای مادی های مهم کمک و مساعدت بیشتری شود.

ایرج مظفر در پایان اظهار امیدواری کرد مدیریت شهری حاضر و آینده کلان شهر اصفهان با قدرت به اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهر اصفهان ادامه دهند و دست از خدمت به مردم نکشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه