English

استاندار کرمانشاه در نشست دولت و بخش خصوصی؛

نظام برنامه‌ریزی کشور نباید دید یکسان به تمام استان‌ها داشته باشد

اسد اله رازانی گفت: باید فکری اساسی برای شکاف ایجادشده بین استان‌های برخوردار و کمتر برخوردار شود ما در نظام برنامه‌ریزی کشور هیچ‌گاه برش منطقه‌ای و استانی قابل‌توجهی نداشته‌ایم.

نظام برنامه‌ریزی کشور نباید دید یکسان به تمام استان‌ها داشته باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور رئیس اتاق ایران و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان این مطلب که کرمانشاه در حوزه کشاورزی پتانسیل بالایی دارد، ابراز داشت: از طرفی وجود 370 کیلومتر مرز مشترک استان با کشور عراق در دو بخش کردی و عربی خود عاملی مهم برای رشد اقتصادی منطقه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه راه‌آهن تا حدود یک ماه دیگر به کرمانشاه می‌رسد، گفت: این مسیر در ادامه به سمت خسروی خواهد رفت.

استاندار کرمانشاه یکی از مشکلات استان را موضوع حاشیه‌نشینی دانست که چالش‌های زیادی را ایجاد کرده و گفت: دلیل اصلی این موضوع مهاجرت از شهرهای کوچک به مرکز استان خصوصاً در سال‌های جنگ تحمیلی است.

وی بابیان اینکه نرخ رشد جمعیت استان بسیار پایین و دودهم درصد است، گفت: عمده افرادی که از استان مهاجرات می‌کنند نیز افراد جوان و نخبه هستند.

رازانی گفت: درمجموع باوجود کارهای بزرگی که در استان انجام‌شده، با مشکلاتی نظیر نرخ بالای بیکاری، حاشیه‌نشینی، مهاجرت و... مواجهیم.

وی با اشاره به هدف‌گذاری انجام‌شده برای کاهش نرخ بیکاری کشور به حدود هشت درصد دی برنامه ششم توسعه، گفت: این اتفاق نخواهد افتاد مگر به استان‌هایی همچون کرمانشاه که نرخ بیکاری بالایی دارند، توجه ویژه شود و تخصیص منابع هدفمند باشد.

رازانی با اعلام 22 درصدی نرخ بیکاری استان، گفت: برای رسیدن نرخ بیکاری استان به هشت درصد باید سالانه سه درصد از نرخ بیکاری استان کاهش یابد که مستلزم ایجاد سالی 30 هزار شغل در استان است.

وی همچنین با اشاره به تفاوت معنادار بین استان‌های کشور به لحاظ برخی شاخص‌های اقتصادی، گفت: به‌عنوان نمونه سرانه سپرده‌گذاری در استان چهار و نیم میلیون تومان و در کشور 13 میلیون تومان است و باید فکری اساسی برای شکاف ایجادشده بین استان‌های برخوردار و کمتر برخوردار کشور شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه