English

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور:

تغییر رفتار مردم نیازمند تغییر فکر و باورهای مردم است

اگر بخواهیم در دراز مدت در مردم تغییر ایجاد کنیم باید ابتدا تفکرات و باورهای مردم را تغییر دهیم.

 تغییر رفتار مردم نیازمند تغییر فکر و باورهای مردم است

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالمجید نگارش نژاد روز سه شنبه دوم خرداد 1396 در نشست ائمه جمعه و جماعت با محوریت مقابله با قاچاق کالا و ارز در جمع علما و روحانیون استان در کتابخانه امام خامنه ای سنندج، تغییر رفتار مردم را نیازمند تغییر فکری، فرهنگی و تغییر در باورهای مردم دانست و افزود: اگر بخواهیم در دراز مدت در مردم تغییر ایجاد کنیم باید ابتدا تفکرات و باورهای مردم را تغییر دهیم.

وی با اشاره به اینکه پدیده قاچاق یکی از معضلات و مشکلات امروز جامعه است گفت: بهره گیری از ابزار فرهنگی تغییر، رویکرد دشمنان برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی از ترفندهای مختلفی مانند کودتا، جنگ تحمیلی و تحریم برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی استفاده کردند، اما باوجود بکارگیری این ترفندها اقشار مختلف جامعه در برابر تهاجمات دشمن ایستادگی کردند و مانع دستیابی اهداف آنها شدند.

وی با بیان اینکه مسئله قاچاق کالا و ارز، هم یک مقوله فرهنگی است و هم ساختاری اقتصادی دارد افزود: در همین راستا دشمنان به این نتیجه رسیدند قاچاق کالا و ارز بهترین راهکار مقابله با نظام جمهوری اسلامی است.

وی هجمه فرهنگی دشمنان نظام را یک هجمه سنگین برشمرد و گفت: امروز تمام کفر با ابزار و رویکرد فرهنگی به جنگ اسلام آمده اند.

نگارش نژاد اظهار کرد: مطالعات دانشگاهی نشان می دهد رابطه معناداری میان بیکاری و فساد و ناهنجاری های اجتماعی وجود دارد و در همین راستا دولت موظف است بسترهای اشتغالزایی جوانان بویژه در مناطق مرزی را ایجاد کند.

وی تعطیلی کارخانجات تولیدی، ضربه زدن به اقتصاد داخلی و رشد و رونق اقتصادی کشور های بیگانه را از تاثیرات زیانبار پدیده قاچاق عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه نظام شاهنشاهی ایران با آغاز حرکت فرهنگی و ایجاد گفتمان فرهنگی و تغییر باور و رفتار مردم سقوط کرد گفت: در جنگ تحمیلی ایران نیز مردم با اعتقاد و باور به دشمن مشترک و دفاع از آرمان ها و ارزش های دینی در جنگ حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امروز بیوتروریسم از طریق قاچاق بیداد می کند گفت: مقابله فرهنگی بهترین راهکار مقابله با قاچاق است.

وی ادامه داد: حرکت فرهنگی، گفتمان فرهنگی و نیز مشارکت آحاد جامعه سرآغاز هر گونه تغییر و تحول در جامعه است.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور اضافه کرد: قاچاق مشروبات الکلی و ورود آن به داخل کشور با هدف تضعیف ارزش های دینی، سست کردن بنیان خانواده و به انحراف کشیدن جوانان به صورت رایگان توزیع می شود.

نگارش نژاد با اشاره به اعلام سازمان غذا و دارو گفت: بیش از 95 درصد کالاهای سلامت محور قاچاق غیر استاندارد و تاریخ گذشته است.

وی با بیان اینکه بانوان بیشترین مصرف کنندگان کالاهای آرایشی در کشور هستند افزود: نهادهای آموزشی و بانوان در صف مقدم این جبهه فرهنگی قرار دارند که در همین راستا می توانند نقش مهمی در فرهنگسازی ایفاء کنند.

وی همچنین نقش علما و روحانیون را در فرهنگسازی، تغییر نگرش مردم و ترویج مسایل فرهنگی، اجتماعی و دینی بسیار خطیر ارزیابی کرد و گفت: روحانیون و علما هدایتگر و ترویج کننده اندیشه و باورها در جامعه هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه