English

شهردار کرمانشاه در جمع مدیران عامل قطار شهری کشور:

تبدیل مونوریل به‌قطار سبک شهری هدیه ۲ هزار میلیارد تومانی دولت یازدهم به کرمانشاه

شهردار کرمانشاه در جمع مدیران عامل قطار شهری کشور: ۹ تبدیل مونوریل به‌قطار سبک شهری هدیه 2 هزار میلیارد تومانی دولت یازدهم به کرمانشاه بود.

تبدیل مونوریل به‌قطار سبک شهری هدیه 2 هزار میلیارد تومانی دولت یازدهم به کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، دومین جلسه اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور با حضور رئیس اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور و مدیران قطار شهری مشهد، تبریز، اهواز و... به میزبانی سازمان قطار شهری شهرداری کرمانشاه برگزار شد.

آرش رضایی افزود: قطار سبک شهری یکی از کارآمدترین و بروزترین وسایل نقلیه درون‌شهری است که برای شهری همانند کرمانشاه با توجه به تراکم بالای ترافیکی و حجم جابجایی مسافر می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

وی گفت: متأسفانه درگذشته و در بحث توسعه شهری و شهرسازی چنین حجم سنگین و بار ترافیکی که امروز شاهد آن هستیم پیش‌بینی‌نشده بود و اکنون شاهد هستیم معضل ترافیک زمان و فضا را از شهروندان گرفته و علاوه بر آلودگی صوتی و زیست‌محیطی و استرس‌زا، در حال حاضر حمل‌ونقل ریلی بهترین و مناسب‌ترین راهکار است.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه با نگاه ویژه دولت محترم به این امر بخصوص کرمانشاه قطار سبک شهری با توجه به اینکه قابلیت احداث مسیر در سطح زمین زیرزمین و بالای سطح زمین را دارا است می‌تواند در کنار صرفه‌جویی در سوخت و مزیت‌های اقتصادی کاهش آلودگی صوتی و زیست‌محیطی شرایط مناسبی را در بحث ترافیک و حمل‌ونقل درون‌شهری به وجود آورد.

وی طول قطار شهری کرمانشاه را حدود 13 کیلومتر که مرحله اول آن به طول 7 کیلومتر روگذر و در قسمت تونل نیز 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اعلام نمود و با اشاره به اینکه برای تکمیل این طرح به 25 هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است، تأکید کرد: با حمایت‌های مسئولین و دولتمردان پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشته‌ایم و با توجه به حمایت‌های شکل‌گرفته منابع مالی خوبی نیز برای پیشرفت پروژه دیده‌شده است.

رضایی زمان بهره‌برداری از قطار شهری کرمانشاه را منوط به تأمین اعتبار آن دانست و گفت: مهم‌ترین و محوری‌ترین قسمت هر پروژه برای بهره‌برداری و پیشبرد کار سرمایه است، هر چه زودتر سرمایه کار تأمین شود پروژه زودتر آماده و به بهره‌برداری می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی