English

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان:

۲۵.۲متر ، سرانه فضای سبز هر شهروند اصفهانی است

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: میزان سرانه هر شهروند در مورد فضای سبز باید ۲۹ متر مربع باشد که وجود منابع محدود آب مانع از توسعه دلخواه این موضوع شده است و در حال حاضر برای هر شهروند ۲۵.۲ متر مربع فضای سبز وجود دارد.

۲۵.۲متر ، سرانه فضای سبز هر شهروند اصفهانی است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان  ، احمد سلیمانی پور گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته و مطابق با نیاز شهر اصفهان هر شهروند باید به میزان ۲۹ متر برای خود فضای سبز داشته باشد البته این میزان با توجه به جمعیت حدود ۲ میلیون نفری اصفهان پر رنگ تر جلوه می کند.

وی افزود : با توجه به همجواری شهر اصفهان با صنایع مختلفی که می توان گفت دور تا دور اصفهان را محصور کرده اند، آلودگی هوا و نیاز به مکانی برای استراحت و کسب آرامش، در حال حاضر بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار فضای سبز شهری در اختیار شهروندان قرار دارد.

احمد سلیمانی پور بیان کرد: در این میان نقش سازمان پارکها وفضای سبز شهرداری اصفهان هم موثر بوده به نحوی که رسیدگی به  ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار از این فضای سبز شهری به عهده شهرداری است؛ همچنین اقدامات انجام شده برای تامین فضای سبز شهری تحت عناوین پارک شهری، پارک محلی، کمربند سبز اصفهان انجام گرفته است.

وی گفت: با توجه به حجم آلاینده های شهری اصفهان، میزان سرانه هر شهروند در مورد فضای سبز باید ۲۹ متر مربع باشد که وجود منابع محدود آب مانع از توسعه دلخواه این موضوع شده است و در حال حاضر برای هر شهروند ۲۵.۲ متر مربع فضای سبز وجود دارد.

احمد سلیمانی پور اضافه کرد: یکی از اقداماتی که برای مقابله با معضل کم آبی از سوی شهرداری در پیش گرفته شده است استفاده از تصفیه پساب های خانگی، استفاده از تجهیزات مدرن آبیاری، استفاده از گونه های گیاهی مقاوم به کم آبی و سایر اقدامات در این زمینه بوده است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: با این حال طبق آخرین آمار اصفهان، اولین شهر در کشور با بالاترین میزان سرانه فضای سبز شهری است.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی