English

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری قصرشیرین:

انهدام مین‌های دوران جنگ عامل انفجارهای امروز در قصرشیرین

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری قصرشیرین، علت انفجارهای مهیب صبح امروز قصرشیرین را انهدام مین‌های برجای‌مانده از دوران جنگ تحمیلی اعلام کرد.

انهدام مین‌های دوران جنگ عامل انفجارهای امروز در قصرشیرین

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، نعمت‌الله نازپرورده گفت: با پیدا شدن چند مین برجای‌مانده از دوران دفاع مقدس علت انفجارهای امروز در قصرشیرین، انهدام مین‌های دوران جنگ در قصرشیرین، متخصصان امر اقدام به انفجار و خنثی‌سازی آن‌ها کردند.

وی با اشاره به اینکه این نوع مین ها فقط با انفجار خنثی می‌شود گفت: ازآنجاکه این مین ها سال‌های متمادی در زمین‌های منطقه باقی‌مانده و دچار فرسودگی شده بودند، امکان انتقال آن‌ها به مکانی دیگر برای خنثی‌سازی میسر نبود، و به همین علت در همان مکان اصلی‌شان خنثی شدند.

نازپرورده گفت: درگذشته نوار مرزی قصرشیرین به‌طور کامل از وجود مین ها پاک‌سازی‌شده بود اما در این مدت به علت افزایش دبی آب رودخانه‌ها و طغیان فصلی برخی از آن‌ها، و نیز بارش باران، مین ها همراه جریان سیلاب از مکان‌های پاک‌سازی نشده به محدوده پاک‌سازی‌شده منتقل‌شده و مشکلاتی را به وجود آورده بودند.

وی افزود: مسئولان هم‌اکنون افراد و امکانات لازم را به‌منظور تفحص زمین‌های نوار مرزی قصرشیرین آماده کرده و انتقال داده‌اند تا کار پاک‌سازی با سرعت انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه