English

مدیر املاک و آزاد سازی شهردای اصفهان خبر داد:

کسبه ارگ جهان نما پس از ده سال صاحب سند می شوند

مدیر املاک و آزاد سازی شهردای اصفهان از تشکیل هیأتی پنج نفره، متشکل از اشخاص حقیقی و حقوقی برای رفع مشکلات کسبه ارگ جهان نما ، شاخص ترین سازه فلزی اصفهان خبر داد.

کسبه ارگ جهان نما پس از ده سال صاحب سند می شوند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، مرتضی افروزی در گفتگو با خبرنگار موج با اشاره به اینکه سازه عظیم ارگ جهان نما یکی از سرمایه های نصف جهان می باشد گفت: این ملک از ابتدا حدود 18 هزار متر زمین و متشکل از 480 واحد کارگاهی ، مسکونی و تجاری بوده که براساس ماده 8 قانون نحوه تملک اراضی در طرح های دولتی شهرداری به قصد تملیک یا توافق با مالکین در این پروژه وارد گردید .

وی در جواب شایعه غصبی بودن زمین ارگ جهان نما ، با رد این ادعا افزود : این شایعه به این خاطر قوت گرفته که یکی از طایفه های معروف اصفهان به نام آل ....... و اداره اوقاف در مورد مالکیت این زمین که وقف اولاد ذکور این طایفه بوده ادعا داشته اند و پس از ثبت این دعوی  حدود سال 76 الی 77 حدوداً مبلغ 180 میلیون تومان به صندوق ثبت پرداخت و سند کلی برای این زمین به نام شهرداری صادر گردید ، و تا این زمان این طایفه نتوانستند ادعای خود مبنی بر مالکیت این زمین را به اثبات برسانند .پس تا به امروز ادعای غصبی بودن این مکان منتفی می باشد .  

وی در مورد اسناد  ثبتی کسبه ارگ جهان نما که هنوز به آنها تحویل داده نشده است گفت : برای این امر باید ابتدا پایان ساخت این مجموعه اخذ گردد و برای این منظور ابتدا مشکلات و نواقصی که این ساختمان دارد مانند تأسیسات ، آتش نشانی ، و ....  باید در طی مقاطع منظم رفع گردد تا بتوان برای تفکیک اسناد آن اقدام کرد جرا که ساخت این مجموعه به قبل از  سال 80 باز می گردد و قوانین مربوطه  تغییراتی داشته است .

مدیر املاک و آزاد سازی شهردای اصفهان با بیان اینکه به منظور رفع مشکلات این سازه عظیم که در قلب نصف جهان قرار گرفته هیأتی 5 نفره تشکیل شده است افزود : 3 نفر از معاونت عمران ، یکی از املاک و یکی از قراردادها برای پیگیری مشکلات ارگ کمر همت بسته اند تا بتوانند رفع نقص کرده و این مجموعه تحویل هیأت مدیره گردد و پس از آن تفکیک این مجموعه وارد مراحل قانونی خود خواهد شد.

مرتضی افروزی با اشاره مجدد به این امر که افراد حاضر در شهرداری هیچ غرض شخصی برای عدم رفع مشکلات ارگ جهان نما ندارند خاصر نشان کرد : یک سری از اقدامات ثبتی این مکان مانند تجمیع  انجام گردیده است ولی مشکل اصلی رفع نواقص این مجموعه می باشد که مرحله به مرحله رفع و تحویل هیأت مدیره می گردد.

مدیر املاک و آزاد سازی شهردای اصفهان گفت : هیچ زمان خاصی را نمی توانیم برای بحث اسناد ارگ جهان نما در نظر بگیریم این امر مستلزم به عملکرد این هیأت 5 نفره می باشد که تشکیل گردیده است  و همچنین بودجه مربوط به این کار توسط این اشخاص باید تعیین گردد سیستم ما این امر را پذیرفته که این عیوب باید رفع گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه