English

مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم خبرداد:

پیش‌بینی تمهیدات لازم در مواجهه با تگرگ و باران

مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم از پیش‌بینی تمهیدات لازم در مواجهه با بارش باران و تگرگ خبر داد.

پیش‌بینی تمهیدات لازم در مواجهه با تگرگ و باران

به گزارش خبرگزاری موج از قم،  مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم با اشاره به آماده‌باش در زمینه بارش تگرگ و باران، اظهار کرد: ارتباط با دهیاری‌ها و شهرهای بالادست وجود دارد به عنوان مثال از شهر کهک و پاسگاه‌های انتظامی قلعه‌چم اطلاع کسب می‌کنیم تا با مشاهده رگبارهای سیل‌آسا در بالادست در شهر آمادگی کسب شود.

وی خاطرنشان کرد: سامانه‌ای از سوی اداره‌کل هواشناسی استان قم در زمینه هشدار سیل نصب شده که می‌تواند زودتر از وقوع سیل اطلاع و هشدار دهد.

علی اکبر رحیمی با بیان اینکه برخی مواقع اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای می‌افتد که از این سامانه کاری برنمی‌آید، گفت: در اینگونه مواقع آماده‌باش همکاران در حوزه خدمات شهری، هماهنگی بین امور آب منطقه‌ای و شهرداری و اداره‌کل بحران استانداری وجود دارد، در صورتی که نیاز باشد مسیر رودخانه مسدود خواهد شد و با تخلیه به موقع رودخانه از وقوع اتفاقات ناگوار جلوگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های لازم به همکاران داده شده و مبادی ورودی رودخانه از سوی راه‌بندهایی بسته می‌شود تا مانع اتفاقات ناگوار شویم.

مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم با اشاره به وقوع سیل در قم، گفت: پس از آن سعی شد آمادگی در برابر رخداد احتمالی سیل افزایش پیدا کند بنابراین جلسات متعددی برگزار شده، کمیته کنترل سیلاب‌های شهر در شهرداری تشکیل شده است که اعضای این کمیته از سازمان‌ها و ادارات مختلف حوزه شهرداری هستند.

رحیمی خاطرنشان کرد: با مانورهای انجام شده آمادگی نسبی مجموعه شهرداری در برابر رخداد احتمالی مانند بارش‌های سیل‌آسا کسب شده است.

وی با اشاره به خریداری دستگاه‌های مختلف، گفت: پمپ‌هایی خریداری شده که می‌تواند حجم آب‌های فراوان را منتقل کند که با استفاده از این پمپ‌ها تردد شهروندان میسر می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه