English

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد:

فعالیت ۸۶ شبکه مراقبت برای مبارزه با آفت سِن در استان اصفهان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: برای مبارزه با آفت سِن در استان اصفهان در سال زراعی جاری51 شبکه مراقبت دولتی و 35 شبکه بخش خصوصی در استان اصفهان فعالیت می کنند.

فعالیت 86 شبکه مراقبت برای مبارزه با آفت سِن در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، رحیمی افزود: اولین ریزش سن دراسفندماه سال گذشته دراردستان و پس ازآن در شهرستان ‌های آران و بیدگل، کاشان و مناطق مرکزی مشاهده شد که با انجام اقدامات لازم، مبارزه با سن مادر در این مناطق از استان ابتدای امسال پایان یافت.

وی اضافه کرد: طبق روال هرساله ریزش آفت سن درمناطق کویری در نیمه دوم اسفندماه، در مناطق گرمسیری در دهه دوم فروردین ماه و در مناطق سرد استان در اواخر فروردین رخ می‌ دهد.

رحیمی افزود: پیش بینی می شود مبارزه با سِن در 95 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان تا پایان سال زراعی انجام شود.

وی افزود: مبارزه با سن مادر درمناطق مرکزی نیزاز 16 فرودرین ماه سالجاری در شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان و مبارکه آغاز شده و تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: در مناطق سردسیر نیز از پنجم اردیبهشت ماه مبارزه آغاز شده و تا دو هفته دیگر ادامه دارد.

رحیمی گفت: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده تا ششم اردیبهشت ماه سالجاری، در 46 هزار و 117 هکتار از مناطق استان مبارزه با سن مادر انجام گرفته و بیشترین سطح مبارزه متعلق به شهرستان اصفهان با 20 هزار و 610 هکتار است.

وی اعلام کرد: در مرحله بعد مبارزه با پوره (نوزاد سِن) از هفته جاری آغاز و تا اواخر تیرماه ادامه می یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه