English

۳۰ درصد مدارس کرمانشاه نیازمند تخریب و بازسازی است

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه مشارکت دولت در ساخت و تجهیز مدارس استان را ۱۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۳۰ درصد مدارس استان نیازمند تخریب و بازسازی است.

30 درصد مدارس کرمانشاه نیازمند تخریب و بازسازی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مرزبان نظری اظهار داشت: تعداد ۴۸ مدرسه با ۱۵۶ کلاس درس و زیربنای ۱۴ هزار و ۸۶۵ مترمربع با میانگین پیشرفت ۶۰ درصدی در دست احداث داریم که ۴۰ پروژه آن بر اساس آخرین استانداردها تا مهرماه تحویل می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه میزان مشارکت خیرین برای تکمیل این ۴۸ پروژه را ۱۲ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۸۰۰ میلیون تومان کمک خیرین پنج مدرسه تکمیل می‌شود.

نظری گفت: بر اساس شناسنامه فنی فضا مدارس دارای خطرپذیری بالا به‌ویژه در مناطق محروم و روستایی شناسایی‌شده که عمدتاً در سرپل ذهاب، سرفیروزآباد، بیلوار، سنقر و کنگاور پراکنده است.

وی بابیان اینکه در شهرستان‌های دالاهو، ثلاث باباجانی، جوانرود، صحنه و قصرشیرین با حمایت خیرین و تأمین اعتبار دولتی مدارس بیشتری ساخته می‌شود، گفت: ۱۹ پروژه نیمه‌تمام در سطح استان وجود دارد که به اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی نیاز دارد.

نظری پیرامون اهمیت مشارکت خیرین مدرسه‌ساز تأکید کرد: میزان تعهد خیرین در سال قبل شش میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده که در استان این میزان به ۱۲ میلیارد تومان رسید.

این مسئول با اشاره به اینکه استان کرمانشاه سال قبل در امر تحقق تعهد خیرین رتبه نخست کشوری را کسب کرد افزود: مجموع خیرین استان به بیش از ۴۵۰ نفر می‌رسد.

نظری با اشاره به وجود ۴۶۰ کانکس کلاسی در مناطق تخریب‌شده و با جمعیت کم دانش‌آموز گفت: بر اساس دستور وزیر درصدد حذف این کانکس‌ها هستیم.

وی بیان کرد: ۱۲ مدرسه با ۱۵۰ کلاس در سایت‌های مسکن مهر ساخته‌شده، دو پروژه نیمه‌تمام در صحنه و شهرک تلاش کرمانشاه با مجموع ۳۰ کلاس درس نیازمند چهار میلیارد تومان اعتبار است.

نظری با اشاره به اینکه ۳ سایت مسکن مهر با ۳۰ هزار واحد مسکونی در استان وجود دارد که نیازمند ۴۰ مدرسه با ۶۰۰ کلاس درس است، گفت: در حال حاضر در شهرک‌های پردیس، دولت‌آباد، شهرک رازی، بهزیستی و تلاش کرمانشاه کمبود فضای آموزشی وجود دارد.

وی افزود: مجلس دولت را موظف به پرداخت سه هزار میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی طی دوره‌ای پنج‌ساله جهت تخریب، بازسازی و ایمنی مدارس کرده است.

نظری گفت: از مجموع پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری از ۴۵ ردیف مصوب بااعتبار ۷۰ میلیارد تومان هیچ پروژه‌ای نیست که اجرانشده باشد تنها چهار پروژه در دست اجرا است که تا مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: چهار پروژه مذکور در کنگاور با ۹۷ درصد پیشرفت، صحنه ۷۵ درصد و دو پروژه در کرمانشاه با پیشرفت ۶۵ و ۹۰ درصد است. از سال ۹۲ دو هزار و ۱۹۸ مدرسه با ۱۰ هزار و ۵۳۴ کلاس درس بااعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال مجهز به سیستم گرمایشی شده‌اند.

نظری گفت: دو هزار و ۵۰۰ کلاس درس جهت اصلاح سیستم گرمایشی باقی‌مانده که عمدتاً در مناطق روستایی بوده و نیازمند ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: همچنین از سال ۹۲ تاکنون ۱۰۸ پروژه آموزشی و پرورشی، ۶۵۲ کلاس درس با زیربنای ۱۰۹ هزار مترمربع و اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

نظری خاطرنشان کرد: از این سال در تعمیر و نگهداری فضای آموزشی ۳۹۳ مدرسه بااعتبار ۵۲ میلیارد ریال تعمیر شده و ۱۳۰ میلیارد ریال تجهیزات خریداری و تحویل‌شده است.

وی مجموع مشارکت دولت در ساخت و تجهیز مدارس استان طی یک سال اخیر را ۱۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۳۰ درصد مدارس استان نیازمند تخریب و بازسازی است.

نظری گفت: از زمان آغاز مجمع خیرین استان ۹۷ مدرسه با ۴۲۳ کلاس درس و زیربنای پنج هزار مترمربع ساخته‌شده است.

وی به وجود ۴۵۰ خیر کرمانشاهی اشاره کرد که ۲۱۰ نفر آنان ثبت سیستم شده‌اند و افزود: سه هزار و ۸۵۰ فضای آموزش‌وپرورشی شامل سه هزار و ۳۳۹ مدرسه و ۱۵ هزار و ۳۷۰ کلاس درس در استان وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی