English

جمع آوری روزانه ۱۶۰ تن زباله در کاشان

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان گفت: روزانه حدود 160 تن زباله در این شهر جمع آوری می شود.

جمع آوری روزانه 160 تن زباله در کاشان

به گزاش خبرگزاری موج از اصفهان، واحدیان اظهار کرد: نزدیک به سه درصد از زباله ها تفکیک و نزدیک به 100 تن نیز به کمپوست تبدیل و بقیه در محل دفن زباله دفع می شوند.

وی افزود: شهرداری کاشان با اجرای طرح های تفکیک زباله از مبدا و تفکیک زباله در شرکت بازیافت تلاش مهمی در کاهش آسیب های ناشی از دفن زباله کرده و با افتتاح مرحله تولید کود کمپوست افزون بر مواد بازیافتی جداشده از پسماندهای خانگی، نقش زیادی در کاهش دفن زباله در محل دفن داشته است.

واحدیان با بیان اینکه شهرداری با استفاده از ماشین آلات مکانیزه و مخزن های جمع آوری زباله سعی در افزایش بهداشت و جلوگیری از ورود شیرابه ها به محیط دارد، افزود: مسیر حمل زباله از سکوی انتقال تا محل دفن از زباله ها و نایلون های رها شده در طبیعت پاکسازی شده است.

وی با اشاره به اقدام های انجام شده در محل دفن زباله، خاطرنشان کرد: ایجاد استخر و جوی جمع آوری شیرابه در محل دفن با هدف جلوگیری از نفوذ شیرابه ها به زمین در اطراف محل دفن زباله، ایجاد کمربند فضای سبز با استفاده از گونه های مقاوم و مناسب درختان جهت ایجاد سد و مانعی برای جلوگیری از انتشار قلمهای سبک زباله در محیط از دیگر فعالیت های انجام شده است.

وی به بیان اقدام ها و فعالیت های این حوزه در مراقبت از محیط زیست با هدف صیانت از زمین پاک پرداخت و گفت: یکی از عوامل مهم آلودگی زمین در شهرها، زباله است که در این زمینه شهرداری کاشان با اجرای طرح های مدیریت پسماند و آموزش شهروندان سعی درکاهش پسماند و تفکیک زباله ها از مبدا را دارد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان با تاکید بر اینکه پسماندهای عفونی بصورت بطور کامل مجزا از سطح شهر جمع آوری می شود، افزود: حدود سه تن پسماندهای عفونی از سطح شهر جمع آوری و در محل های مخصوص توسط پتوهای گندزدا عایق بندی می شود تا آسیب های وارده به زمین و طبیعت به حداقل کاهش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه