English

شهردار اصفهان در برنامه سفرنامه صبا مطرح کرد:

اصفهان مصداق شهر شهیدان است/ اردیبهشت اسطوره ای اصفهان را از دست ندهید

شهردار اصفهان گفت: اصفهان با تقدیم هزاران شهید در دوران جنگ تحمیلی مصداق شهر شهیدان است.

اصفهان مصداق شهر شهیدان است/ اردیبهشت اسطوره ای اصفهان را از دست ندهید

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، جمالی نژاد با اشاره به هفته نکوداشت اصفهان اظهار کرد: این هفته به ما یک فرصت باز خوانی مجدد از اصفهان را می دهد تا با زوایای پنهان و آشکار این شهر اسطوره ای بیشتر آشنا شویم.

وی با بیان اینکه اصفهان یک تفاوت خاصی نسبت به گذشته پیدا کرده، اظهار کرد: 1300 شهر در ایران داریم که هرکدام پیشینه تاریخی خودشان را دارند اما اصفهان یک کهن شهر است که 4 دوره پایتخت کشور بوده است و به نوعی یک تونل تاریخی محسوب می شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: اصفهان یک موزه بدون سقف است که اثار تاریخی کاملی را در آن میتوان مشاهده کرد. اصفهان در سال 2006 پایتخت فرهنگی جهان اسلام ،همچنین پایتخت فرهنگ و هنر کشور و هم اکنون نیز به عنوان شهر دوستدار کودک در جهان شناخته شده است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از پروژه های شهر اصفهان اشاره کرد: یک هزار و 180 پروژه در شهر اصفهان به همراه 30 تا 40 ابر پروژه فعال است که از آن جمله میتوان به سالن بین المللی اجلاس سران ، شهرک سلامت ، میدان امام علی (ع) و پروژه نمایشگاه های بین المللی شهر اصفهان اشاره کرد.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه شهر اصفهان در تمامی حوزه ها پیشرو بوده است، افزود: اصفهان از شهرهای اثر گذار در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی بوده به نحوی که بیشترین شهید و جانباز از این شهر است.

وی با بیان اینکه ما باید از رویکرد ها در حوزه گردشگری صیانت کنیم، خاطرنشان کرد: اصفهان علاوه بر دارا بودن بیش از 2000 جاذبه تاریخی میراث معنوی و فرهنگی ناملموس و ارزشمندی را در دل خود جای داده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اردیبهشت اسطوره ای اصفهان را از دست ندهید، تاکید کرد: اصفهان به جزء جاذبه های تاریخی از جاذبه های تاسیسی بسیاری مانند باغ پرندگان، باغ صدف ها، باغ خزندگان، باغ گلها، باغ پروانه ها و غیره نیز سود می برد تا بتواند سبد ذائقه های مختلف را جذب کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه