English

شهردار اصفهان:

شهرداری اصفهان به دنبال مدیریت بخش آلی پسماندهای شهری

شهردار اصفهان با اشاره به قابلیت های پروژه هاضم بی هوازی شهرداری اصفهان، گفت: شهرداری اصفهان به دنبال مدیریت بخش آلی پسماندهای شهری است.

شهرداری اصفهان به دنبال مدیریت بخش آلی پسماندهای شهری

به  گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، جمالی ن‍ژاد  اظهارکرد: استفاده از کارخانه های هاضم در حقیقت یکی از راههای مدیریت بخش آلی (ارگانیک) پسماندهای شهری است.

وی تصریح کرد: در این کارخانه طی یک فرایند بیولوژیک، پسماند جامد شهری به بیوگاز تبدیل می شود و خروجی این کارخانه کود مرغوب و برق خواهد بود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تکنولوژی مورد نظر برای تأسیس کارخانه بیوگاز شهر اصفهان از معتبرترین شرکت های المان به همراه دانش فنی انتقال داده خواهد شد، ادامه داد: گروه مپنا به عنوان مشارکت کننده ایرانی وظیفه انتقال دانش فنی، ساخت و اجرا را به عهده خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: این کارخانه در دو فاز با ظرفیت هریک 250 تن در روز احداث خواهد شد و شرکت مپنا به عنوان سرمایه گذار و مشارکت کننده داخلی با دریافت هسته اصلی تکنولوژی از شرکت آلمانی و ساخت بخش های داخلی طی 18 ماه از انعقاد قرارداد به بهره برداری خواهد رسید.

جمالی نژاد یادآور شد: هر فاز از این پروژه با سرمایه گذاری افزون بر 60 میلیارد تومان اجرا می شود که حداقل 30درصد آن توسط شهرداری اصفهان محقق خواهد شد.

وی گفت: به ازای خروجی هر فاز 250 تنی، میزان 4.4 مگاوات توان تولید برق و 60 تن کود مرغوب به صورت روزانه وجود دارد و علاوه بر تولید محصولات مفید، این پروژه می تواند با کاهش دفن پسماند به میزان 33 هزار تن در سال، کاهش مصرف گاز طبیعی به میزان 23 میلیون متر مکعب و کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای به میزان 20 هزارتن در سال به محیط زیست اصفهان کمک شایانی کند.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه قرارداد شهرداری اصفهان و مپنا به روش BOT می باشد و مپنا به مدت 20 سال بهره برداری کامل خواهد داشت، افزود: هم اکنون علاوه بر امکان سنجی های فنی و اقتصادی طرح، طراحی پایه و جانمایی انجام شده و آماده شروع عملیات احداث است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه که در این مقیاس اولین پروژه در زمینه مدیریت پسماند کشور است، با همت مضاعف مپنا آمادگی لازم جهت کلنگ زنی توسط رئیس جمهور را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی