English

بیش از ۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق طی سال گذشته در قم کشف شد

احمد ذاکری بیان کرد: اقدام برای بازرسی از انبارها، محل‌های نگهداری وعرضه کالای قاچاق در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفت.

بیش از 2 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق طی سال گذشته در قم کشف شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، احمد ذاکری روز دوشنبه در گفت و گویی با اشاره به اقدام های صورت گرفته به منظور مبارزه با قاچاق کالا تا پایان سال 95 بیان کرد: اقدام برای بازرسی از انبارها، محل‌های نگهداری وعرضه کالای قاچاق در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفت.
وی درخصوص برخورد با عوامل اصلی قاچاق و پرهیز از پرداختن به عوامل جزء افزود: سعی شده که اقدام هایی در سطح خرده‌ فروشی با ارائه تذکرهای شفاهی و کتبی تا حد امکان به ‌صورت ارشادی انجام شود و اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی وظیفه دارند در این خصوص اطلاع رسانی لازم را انجام داده و واحدهای صنفی را نسبت به قبح موضوع آگاه سازند.
وی در ادامه به کشفیات کالای قاچاق در سال 95 اشاره کرد و گفت: بیشترین میزان کشفیات مربوط به باطری ماشین بوده که طی 130 نوبت بازرسی به‌عمل‌آمده از واحدهای بخش فروش باطری ماشین و لوازم یدکی خودرو، 16 هزار و 625 دستگاه کشف شد که ارزش ریالی آن رقمی بالغ ‌بر 31 میلیارد و 818 میلیون و 361 هزار ریال بوده است.
ذاکری گفت: کشف 225 دستگاه کولر گاری به ارزش 4 میلیارد و 20 میلیون و 200 هزار ریال، 868 قلم کود و سم به ارزش 365 میلیون و 165 هزار ریال و 686 قلم مسواک و خمیردندان به ارزش 108 میلیون و 40 هزار ریال در رده‌های دوم تا چهارم کشفیات کالای قاچاق استان بوده است.
وی به دیگر کشفیات کالای قاچاق در استان اشاره کرد و افزود: سیگار، تلویزیون، گوشی موبایل، لوازم جانبی موبایل، لوازم‌آرایشی، پتو و پوشاک از دیگر مواردی است که در میان کالاهای قاچاق مکشوفه بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: این میزان کشفیات طی بیش از هشت هزار بازرسی به دست آمد که در این راستا 113 پرونده برای بررسی این اقلام تشکیل ‌شده و به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه