English

مسجد امام اصفهان از فردا آماده پذیرایی از معتکفان می‌شود

براساس اعلام روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان مسجد امام اصفهان از فردا آماده پذیرایی از معتکفان می‌شود.

مسجد امام اصفهان از فردا آماده پذیرایی از معتکفان می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، همزمان با فرارسیدن ایام معنوی اعتکاف و حضور عبادت‌کنندگان در مسجد تاریخی امام اصفهان جهت انجام این فریضه دینی، مسجد امام اصفهان واقع در مجموعه جهانی میدان امام اصفهان از تاریخ دوشنبه 21 فروردین لغایت ظهر روز جمعه 25 فروردین، اختصاص به حضور عبادت‌کنندگان خواهد داشت.

بنابراین گردشگران می‌توانند از تاریخ 26 فروردین از این مسجد با شکوه تاریخی بازدید به عمل آورند.

 اعتکاف از جمله عبادت‌های مستحب است که در آن، فرد برای مدتی مشخص (دست‌کم سه روز) در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد؛ ارکان این عبادت، اقامت در مسجد و روزه است و هیچ عبادت یا عمل خاص دیگری برای آن تعیین نشده است، با این حال، معتکفان بیشتر وقت خود را صرف انجام اعمال عبادی می‌کنند.

نحوه اقامت و یا خروج از مسجد احکام و شرایطی دارد که در کتاب‌های فقهی، در باب اعتکاف بیان شده است؛ اعتکاف زمان مخصوصی ندارد ولی در روایات بهترین زمان برای اعتکاف ماه رمضان، به‌ویژه دهه سوم آن بیان شده است که در کشور ما از سال‌های نخست دهه هشتاد شمسی، گرایش به اعتکاف در ماه رجب گسترش یافته و اکنون در ایام البیض(13، 14 و 15) این ماه در اکثر شهرها و مساجد بزرگ این مراسم برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه