English

برخی تبعیض‌ها و رانت‌خواری‌ها مانع رسیدن به تولید است

امام جمعه نکا گفت: برخی تبعیض‌ها، رانت‌خواری‌ها و سوءاستفاده‌ها مانع تولید است و باید از آن جلوگیری شود.

برخی تبعیض‌ها و رانت‌خواری‌ها مانع رسیدن به تولید است

به گزارش خبرگزاری موج،حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی اظهار کرد: باید همه ما کمک‌کار تولید داخلی و تولیدکنندگان داخل کشور باشیم و به کمک به نیروهای بومی و داخلی برای اشتغال و کار تلاش کرده و از موانع ایجاد شده جلوگیری کنیم.

وی با گرامی‌داشت سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: یک سلسله موانعی برای اشتغال و تولید در کشور ما وجود دارد که این موانع باید شناخته شده و برطرف شود.

امام جمعه نکا با اعلام اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل فعال شدن تولید و اشتغال، ​توجه به اصل عدالت است، یادآور شد: عدالت خیلی مهم است تبعیض‌ها، رانت‌خواری‌ها و سوءاستفاده‌ها نمی​گذارد که، آن کسانی که می‌خواهند تولید را به راه بیندازند، اشتغال ایجاد کنند.

این مسؤول افزود: باید توجه شود که وجود عدالت در ادارات و دستگاه‌ها، ​بسیار مهم است و لذا باید از فساد اداری، بی‌عدالتی اداری و تبعیض‌های اداری که بدترین موانع اشتغال است، جلوگیری شده و عدالت اداری،​ تولید و اشتغال در جامعه تقویت شود.

محمدی‌لائینی ادامه داد: از جمله قدم‌های مهم برای فعال شدن تولید و اشتغال داخلی استفاده خود مسؤولان از محصولات داخلی است ​که انتظار داریم ​از مسؤولان جزء تا بالاتر، همه از تولیدات داخلی استفاده کنند و به نوعی ماشین‌شان، تجهیزات منزل و محل کارشان تولیدات داخلی باشد.

وی با اشاره به روز طبیعت افزود: اگر کسانی در روز طبیعت به دل جنگل و دشت‌ها می‌روند دقت شود که از منابع طبیعی و از جنگل استفاده سالم کنند، ​تفریح سالم داشته باشند در دامن طبیعت و فضای سبز طبیعت، ​لحظات و ساعات و روزی بگذرانند و تلاش شود خود و​ طبیعت را خراب نکنند.

امام جمعه نکا با گرامی‌داشت روز جمهوری اسلامی در 12 فروردین ماه، تصریح کرد: اولین همه‌پرسی و انتخابات و اولین تجربه ملت ایران در این روز اتفاق افتاد که تجربه بسیار موفقی بود و بیش از 98 درصد از مردم بزرگوار،​ جمهوری اسلامی را برگزیده بودند.

محمدی‌لائینی در پایان با تأکید و سفارش به تقوی الهی گفت: ملاک انسان‌ها به تقوا است و ملاک ارتباط بین افراد را هم باید اینطور قرار داده و با هم ارتباط داشته باشیم و ​براساس تقوا و نیکی حرکت کرده و در راه گناه کمک‌کار نباشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه