English

جلوگیری از برپایی چادر در رینگ مسجد جمکران

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفت از ابتدای تعطیلات تاکنون هیچ‌گونه مشکل سد معبر و چادرخواب در محدوده رینگ جمکران نداشتیم و تردد بسیار روانی در این محور برقرار است و به هیچ وجه اجازه ندادیم که جلوه و منظر مسجد مقدس جمکران با برپایی چادر در رینگ مخدوش شود.

جلوگیری از برپایی چادر در رینگ مسجد جمکران

به گزارش خبرگزاری موج از قم، معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار ی قم در حاشیه بازدید رئیس و برخی اعضای شورای اسلامی شهر قم از روند خدمات رسانی نوروزی در بوستان فدک، لاله و پارکینگ شماره چهار مسجد مقدس جمکران، با بیان اینکه وظیفه شهرداری در کمیته اجرایی ستاد تسهیلات و سفر شهر مباحث خدمات است، اظهار کرد: مباحث اسکان در این کمیته با سازمان گردشگری و آموزش و پرورش است.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز شهرداری در ایام نوروز بر اطلاع‌رسانی مسافر بوده است، خاطرنشان کرد: با استفاده از سامانه ۱۳۷ سعی کردیم که به محض ورود بتوانیم اطلاعات لازم را به مسافرین و زائرین ارائه کنیم.

سامع با تاکید بر اقدامات اطلاع‌رسانی انجام شده در سطح شهر به مناسبت نوروزی، بیان کرد: امسال با توزیع تابلوهای اطلاع‌رسانی ثابت و موقت تلاش کردیم مردم در مسیریابی و تعیین مقاصد با مشکل مواجه نشوند.

وی تمرکز بر اسکان موقت زائرین را مورد توجه قرار داد و گفت: اولویت ما در اطلاع‌رسانی اسکان مراکز اقامتی، ستادهای آموزش و پرورش و پس از آن استراحت‌گاه‌های شهری از جمله بوستان فدک، امام رضا(ع)، غدیر و پارکینگ شماره چهار جمکران بود.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با تاکید بر جلوگیری از چادرخواب در محدوده شهر و معابر، اظهار کرد: امسال با تسهیلاتی که در بوستان فدک فراهم شد توانستیم بخش عمده زائرین را در این فضا اسکان دهیم.

وی با بیان اینکه نصب چادر در محدوده رینگ جمکران جلوه این مکان مقدس را خراب کرده بود، خاطرنشان کرد: امسال پارکینگ شماره چهار جمکران آماده سازی شد و توانستیم با ارائه تسهیلات مناسب با مشارکت مسئولان مسجد مقدس جمکران، زائرین را به این محل هدایت کرده و سیمای شهری در این محدوده را بهبود بخشیم.

سامع اضافه کرد: بسیاری از مدیران باور نمی‌کردند که بتوانیم از چادرخواب در محدوده رینگ جمکران جلوگیری کنیم اما با تکیه بر اطلاع‌رسانی مطلوب و تامین خدمات مناسب توانستیم مردم را به این محدوده هدایت کنیم.

وی ظرفیت اسکان بیش از هزار تخته چادر در پارکینگ شماره چهار جمکران را مورد توجه قرار داد و افزود: در این مکان نیروهای ایمنی نیز مستقر شدند تا بتوانیم شاهد رفاه و آسایش مردم در این محدوده باشیم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم تصریح کرد: خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفت از ابتدای تعطیلات تاکنون هیچ‌گونه مشکل سد معبر و چادرخواب در محدوده رینگ جمکران نداشتیم و تردد بسیار روانی در این محور برقرار است و به هیچ وجه اجازه ندادیم که جلوه و منظر مسجد مقدس جمکران با برپایی چادر در رینگ مخدوش شود.

وی خاطرنشان کرد: البته مردم نیز با نیروهای مدیریت شهری همکاری خوبی داشته‌اند و به همین خاطر توانستیم مدیریت خوبی بر تامین نظم در این محدوده داشته باشیم.

سامع با اشاره به استقرار نمایندگاه سازمان میراث فرهنگی در ستادهای اطلاع‌رسانی شهرداری، بیان کرد: با این کار توانستیم ظرفیت ویژه‌ای را برای هتل‌ها و مهمانپذیرها ایجاد کرده و امکان حضور بیشتر مردم در فضاهای اقامتی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به آماده سازی بسته‌های فرهنگی برای توزیع بین زائرین، خاطرنشان کرد: در این بسته با تولید کتابچه اطلاعات شهر در قالبی جذاب اطلاعات لازم به مسافرین و زائرین نوروزی ارائه می‌شود.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم هماهنگی با مجموعه مدیران استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت هماهنگی توانست امسال امکانات بهتری را برای مردم در شهر قم فراهم کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه