English

ادامه بارش های بهاری تا روز دوشنبه

دمای هوای مشهد ۸ درجه کاهش یافت

مشهد- بارش باران بهاری که از شب گذشته در مشهد آغاز شده دمای هوای این شهر را تا 8 درجه خنک تر کرد.

دمای هوای مشهد 8 درجه کاهش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، بارش باران بهاری که از پنجشنبه شب در شهرهای مختلف خراسان رضوی آغاز شده ادامه دارد و طی 24 ساعت گذشته میزان بارش باران در مشهد به 11 ونیم میلیمتر رسید.

بارش باران در مشهد باعث کاهش محسوس دمای هوا در این شهر نیز شد به صورتی که دمای هوای امروز مشهد نسبت به روز پنجشنبه 8 درجه کاهش یافت و این روند ادامه خواهد داشت.

طبق پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی بارش باران تا روز دوشنبه در استان ادامه داشته و بارندگی در مناطق کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

صدور اطلاعیه هواشناسی

هواشناسی خراسان رضوی نیز با صدور اطلاعیه ای از تداوم بارش ها در استان خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است، طبق خروجی مدل های هواشناسی بیشترین حجم بارشها با احتمال آبگرفتگی، طی امشب تا عصر روز شنبه (۹۶/۰۱/۰۵)، در نیمه شمالی و غربی استان ( که در نواحی سردسیر بارش ها بصورت باران و برف) حادث می گردد.

از عصر شنبه هفته آتی با تقویت شاخه جنوبی سیستم ، انتظار می رود بر حجم بارش ها در نیمه جنوبی و جنوب شرق و نیز نوار شرقی استان افزوده گردد . لذا در فاصله زمانی شنبه تا دوشنبه هفته آینده در این مناطق استان نیز احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها وجود خواهد داشت.

در شهرستان مشهد نیز طبق پیش بینی های انجام شده از اوایل وقت فردا (جمعه ۹۶/۰۱/۰۴) تا عصر شنبه آتی با توجه به حجم بارش ها احتمال آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

طی فعالیت این سیستم بعلت بارش های رگباری ( در نواحی سردسیر بارش باران و برف) ، وزش باد شدید، لغزندگی و کاهش دید، احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل استان وجود دارد .

لذا توصیه می گردد با توجه به موارد ذکر شده فوق ( بویژه احتمال وقوع آبگرفتگی ، سیلاب ، وزش باد شدید و بارش تگرگ در سطح استان ) جهت جلوگیری از بروز خسارات احتمالی ، تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه